- המודל של דר’ מארשל רוזנברג ליצירת תקשורת מקרבת: למודל 4 שלבים ושני צדדים ומטרתו ליצור שיח – דיאלוג – שיאפשר לנו חיבור אנושי ואמפתי עם אחרים. שימוש במרכיבי המודל מאפשר לנו להחזיק מרחב של הקשבה סקרנית ואמפתית שמעודדת שיתוף ולבטא את עצמנו באופן שתומך בחיבור והתמלאות הצרכים, האישיים והמשותפים.
- משולש היחסים: שלושת המקומות שדרכם נעבור במהלך הדיאלוג. בכל רגע בדיאלוג אנחנו נמצא בלפחות אחד ממקומות והיכולת להבחין היכן אני נמצא.ת ולאן אני אבחר להמשיך, מאפשרת ליצור תנועה נכונה יותר בתוך הדיאלוג או במהלך הטיפול. בנוסף, אוכל לזהות מצבים שבהם הצדדים נמצאים במקומות שאינם מאפשרים המשך של הדיאלוג.
- אמפתיה: הרחבת היכולות האמפתיות שלנו ויצירת חיבור חומל עם ‘מה שחי’ בתוכנו, באחרים ובסביבתנו נמצאות בליבה של התקשורת המקרבת. במהלך הקורס נעמיק במהות האמפתיה, ונתרגל כיצד להגיב לרגשות ולצרכים שלנו ושל אחרים באופן שיעודד שיתוף ושיח אמפתי, גם על נושאים שאולי קשה יותר לדבר עליהם. נתרגל אמפתיה פנימה (לעצמנו) והחוצה (לאחרים) ונלמד על החשיבות של האטה ועצירה בדיאלוג.
- התמרת שיפוטים לצרכים: שיפוטים הם חלק מהדרך שבה אנו מעריכים את עצמנו ואת הסביבה שלנו. נבחן את השיפוטים שלנו והשפעתם על מערכות היחסים שלנו עם עצמנו ועם אחרים. נלמד מה תפקידם של השיפוטים וכיצד להפוך אותם לכלי עבודה חומל ועוצמתי שמאפשר לנו חיבור למה שחשוב לנו ולאחרים – למה שיהפוך את הריחוק לחיבור.
- קבלת החלטות ומצבי קונפליקט: מצבי קונפליקט נמצאים הרבה פעמים במרכזם של תהליכי צמיחה. נלמד ונתרגל כלים להתבוננות מיטיבה על מצבים אלה ונתרגל כלים לתמיכה וליווי תהליך של חיבור מתוך הקונפליקט. נגלה שצרכים אף פעם לא מתנגשים, מה ניתן לעשות כשדרכי הפעולה שלנו כן מתנגשות ויוצרות קונפליקט ואיך ניתן ליצור הסכמות ולמצוא פתרונות מיטיבים, שעונים על צרכי כל הצדדים (win-win).