דלג לתוכן דלג לפוטר
לימודי טיפול בהפרעות קשב וריכוז בילדים

לימודי טיפול בהפרעות קשב וריכוז בילדים

לימודי טיפול בהפרעות קשב וריכוז בילדים

ממה נובעות הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים?

 

הפרעות אלה הן למעשה הפרעות נוירו־התפתחותיות. כלומר, קיים בסיס נוירולוגי להפרעות שבו המסרים המועברים במוליכים העצביים משתבשים, וגורמים לפעילות נמוכה באזורים במוח המשפיעים על יכולת הריכוז. גם באזור במוח האחראי על קבלת החלטות נראה על־פי מחקרים שיש שיבוש בפעילות. בזמן לימוד טיפול בהפרעות קשב וריכוז בילדים תעשה עבודה על שני היבטי ההפרעה, הן הפיזי והן ההתנהגותי, כדי ליצור טיפול מקיף עבור המטופל.

 

מהי המשמעות של הפרעות קשב וריכוז בילדים?

 

בעולם המודרני, עם המודעות הגוברת אודות לקויות למידה שונות, הפרעות קשב וריכוז בילדים הפכו למושג שגור בחברה המערבית. אך, כמה מאיתנו באמת מכירים את הדקויות המאפיינות את הפרעות הקשב והריכוז, אשר משפיעות בדרכן על דרכי ההתמודדות שבהן יש לנקוט?

 

לרוב תעשה הבחנה בין סוגי ההפרעות על־פי התסמינים שאותם מפגין המטופל. ישנם מספר תסמיני ליבה המאפיינים את כל סוגי הפרעות הקשב. אחד התסמינים הוא חוסר יכולת להתרכז במשימה לאורך זמן. זאת משום שגורמים סביבתיים כמו רעש או שינויים חזותיים, מסיחים את דעתו של המטופל. תסמין זה מתבטא גם בנטייה לשכחנות, קושי במילוי הנחיות וחלימה בהקיץ.

 

התסמין השני הוא התנהגות אימפולסיבית, כלומר התנהגות הנעשית ללא מחשבה מקדימה. תסמין זה יכול להתבטא גם בצורך לקבל תגמול מידי על רצון מסוים, התפרצות לדבריהם של אחרים בזמן שיחה. לעיתים ההתנהגות האימפולסיבית תביא לכך שהמטופל לא יחוש בסכנה בתרחישים מסוימים.

 

התסמין השלישי הוא היפראקטיביות. לרוב תסמין זה הוא שיצביע על ההבדל בין הימצאות הפרעת קשב וריכוז המכונה ADHD לבין הפרעת קשב וריכוז המכונה add. בסוג הראשון יתקיים תסמין ההיפראקטיביות ואילו בשני ההפרעה תתבטא בעיקר בקשיי קשב ללא היפראקטיביות. ככלל, תסמין זה יתבטא בחוסר יכולת של המטופל לשבת בשקט, פעלתנות פיזית מוגברת שאינה תואמת את הסיטואציה, דיבור נמהר ולא ברור ועוד.

 

במהלך לימוד טיפול בהפרעות קשב וריכוז בילדים ילמד המטפל כיצד להבחין בתסמינים השונים. כך יוכל ללמוד את השפעתם על אורח חייו של המטופל, וכיצד לאמן את המטופל להיות מודע אליהם וללמוד לשלוט בהם.

 

לימודי טיפול בהפרעות קשב וריכוז אצל ילדים

 

הפרעות קשב וריכוז מתבטאות בצורה מעט שונה אצל כל אדם ואדם, לכן גם ההשפעה על אורח החיים תהיה שונה. במהלך לימוד טיפול בהפרעות קשב וריכוז בילדים, ילמד המטפל כיצד להעצים את המטופל וכיצד להעניק לו את הכלים הנכונים כדי שיוכל להתמודד עם ההפרעה. קורס טיפול בהפרעות קשב וריכוז מאפשר למטפלים מוסמכים להעמיק את הידע שלהם ולהרחיב את יכולותיהם. הכשרת מטפלים בהפרעת קשב וריכוז אצל ילדים מלמדת את המטפל כיצד להעניק לילד טיפול נרחב המשלב את כל תחומי חייו. הטיפול בילדים שם דגש על שילוב בין הגוף והנפש. כלומר, מתן מענה לתופעות הפיזיות המתרחשות עקב ההפרעה, כמו היפראקטיביות והתנהגות אימפולסיבית, וגם מתן מענה לקשיים הנפשיים שאותם חווה הילד המשפיעים על יחסיו עם הסביבה. הטיפול בילדים עם הפרעת קשב וריכוז הוא הוליסטי ומקיף, והמטפל העוסק בכך מרחיב לאין שיעור את ארגז הכלים העומד לרשותו במקצוע המרתק הזה.

לימודי טיפול בהפרעות קשב וריכוז בילדים

תוכן נוסף שיכול לעניין אותך

מהו CCO? מתוך ספרו של עמרי גפן: “עוצמת השיתופיות – מאגו סיסטם לאקו סיסטם”

מאת: עמרי גפן, בהוצאת מטר
עמרי גפן, מומחה לתחומי השיתופיות והמו"מ ומחבר הספר "עוצמת השיתופיות מאגו סיסטם לאקו סיסטם" עונה בספרו על שאלות אלו בפרק 8 שמוקדש לתיאור מקצוע העתיד CCO או בשמו המלא Chief Collaboration Officer להמשך קריאה >

מקצוע העתיד: CCO – מנהל שיתופיות והזדמנויות בארגונים

מאת: מערכת האתר
ברגעים שבהם ההיסטוריה נכתבת מחדש, גם משמעויות חדשות מתהוות ותפקידים עכשוויים נולדים. נפגשנו עם עמרי גפן מוביל התוכנית הראשונה בישראל להכשרת מנהלי CCO או בהרחבה Chief Collaboration Officer ושאלנו אותו את כל מה שמנהלים צריכים לדעת להמשך קריאה >

מה תרצה להיות כשתהיה גדול

מאת: חן לוי קליין
תארו לכם שהייתם יכולים לחזור בזמן ולבחור במה הייתם רוצים לעסוק. האם הייתם בוחרים בתחום בו אתם עוסקים היום או אולי בחירה אחרת? חן לוי קליין, מאבחנת אישיות ומאמנת אישית ועסקית מדברת על שינויים ומה שחשוב לדעת על התהליך להמשך קריאה >

הסוד של הסרנדיפיטי: איך להפוך אקראיות להזדמנות

עמרי גפן מראיין את אסנת מירון
אסנת מירון ועמרי גפן, בשיחה על רשתיות וסרנדיפיטי. מה הן רשתות, ולא רשתות חברתיות המוכרות לנו, למה לארגונים כדאי להקים רשתות ומה הערך בכך, בעיקר בכל הקשור ליצירת אימפקט. איך ליצור ולתחזק רשתות? מה בין רשתות וסרנדיפיטי - האקראיות המבורכת, ומדוע לדבר עם זרים? ואיך מעצימים את ההשפעה שלנו בעולם בעזרת אקראיות הווייתית ומתוכננת. פרק מעניין ומסקרן במיוחד. להמשך קריאה >

איך לשמור על הזוגיות, האושר והתשוקה המינית בתקופת משבר ומלחמה

שרון רנדליך מראיינת את דנה ויינשטיין אורן
האם יכולה להיות תשוקה מינית בזמן מלחמה? מה הקשר בין טראומה למיניות, כיצד אוכלוסיות שונות מתמודדות עם שמירה על הזוגיות והקשר האינטימי, עם דגש על אנשי כוחות הביטחון ומילואימניקים. שרון רנדליך הזמינה לשיחה פתוחה את דנה ויינשטיין אורן לשיחה על כל מה שניתן לעשות כדי לשמר את התשוקה, גם ברמה האישית וגם ברמה הזוגית להמשך קריאה >

חרדה חברתית וטיפים להתמודדות

מאת: מערכת האתר
אחד הסוגים הנפוצים בעולם של חרדה הוא חרדה חברתית, וסוג זה יכול להופיע בגילים שונים ובקרב אוכלוסיות מגוונות. מהי חרדה חברתית וכיצד היא פוגעת באיכות חיינו? על כך נענה במאמר זה. להמשך קריאה >

טראומה וחרדה אצל ילדים: איך להתמודד

שרון רנדליך מראיינת את רנית ארצי
מה היא טראומה? איך היא באה לידי ביטוי אצל ילדים? איך מתמודדים עם התקפי חרדה בתקופה לא פשוטה זו? על כך ועל עוד, שרון רנדליך בשיחה רגישה ורלבנטית עם רנית ארצי, מרפאה בעיסוק ומדריכת הורים, מנהלת את מערך הריפוי בעיסוק במחוז מרכז בקופ"ח במכבי ומובילת תחום הדרכת הורים בקבוצת גומא גבים. בשיחתן בין היתר הן עסקו בכלים וטכניקות לעבודה עם הורים בקליניקה וכן הצגת מודל נ.ח.ת ככלי פרקטי להורים בבואם לסייע לילדיהם ברגעי מצוקה. להאזנה לפרק היכנסו להמשך קריאה >

זכויות ילדים במלחמה: האם ישראל עושה מספיק

שרון רנדליך מראיינת את פרופ' טלי גל
האם אנחנו נותנים מספיק חשיבות ותשומת לב לזכויות ילדים ונוער? שרון רנדליך נפגשה עם פרופ' טלי גל לשיחה מרתקת על זכויות ילדים ונוער במלחמה. בשיחתן הן עוסקות בשלושת סוגי זכויות הילד עפ"י אמנת האום – הגנה, הקצאה והשתתפות, מהי מערכת היחסים בין ישראל לאומות העולם בסוגיה זו? מערכת היחסים בין מדינת ישראל וילדיה? ואיך ישראל תומכת ומטפחת את מערכות היחסים הקיימות בין הילדים לבין משפחותיהם, משפחות שנשברו? לחצו להאזנה לפרק החשוב הזה להמשך קריאה >

מנהיגות בטלטלה – מה נדרש ומה יידרש מארגונים ומנהלים בימי המלחמה ולאחריה?

שרון רנדליך מראיינת את עמרי גפן
עמרי גפן ושרון רנדליך נפגשו לשיחה מרתקת וחשובה כדי לדון באחת הסוגיות הבוערות שמעסיקות מנהלים רבים בתקופה המורכבת הזו – ניהול בימים של חוסר ודאות ושגרה קצת-הרבה אחרת. ימים של משבר כלל ארצי. להמשך קריאה >

כוחה של קבוצה בזמן משבר

מאת: מערכת האתר
משברים הם חלק מהחיים ולאורך השנים אנו מתמודדים עם קשיים שונים הקשורים לקריירה, לפרנסה, לזוגיות, למשפחה, למצב רפואי ועוד. ידוע שלהיות חלק מקבוצה יכול להוות תמיכה במצבים מורכבים כאלו ואחרים. אז מהו כוחה של קבוצה בהתמודדות עם משברים וכיצד היא משמשת כלי משמעותי ופרקטי ביכולת לצאת ממשבר? על כך, במאמר הבא להמשך קריאה >

תטא הילינג והיכולת להשתמש בה דווקא בתקופות משבר

שרון רנדליך מראיינת את דקלה עמר
שרון רנדליך נפגשה עם דקלה עמר, עורכת דין, מגשרת, מאמנת, מנחה בתחום הגישור, מחברת ההרצאה "לומדת ללכת" ומומחית בשיטת תטא הילינג. להמשך קריאה >

איך מרימים את הראש אחרי שהשמיים נופלים עלייך?

שרון רנדליך מראיינת את אורן בליצבלאו
שרון רנדליך נפגשה עם אורן בליצבלאו, אתלט ספורט נכים ישראלי, שיאן עולם באיש הברזל לעיוורים, לשיחה מרתקת על תקווה ותקומה. להמשך קריאה >

רוצה ליצור איתנו קשר?

נשמח לחזור אלייך, רק צריך למלא פרטים



    קורסים במכללה
    דילוג לתוכן