דלג לתוכן דלג לפוטר
לימודי טיפול בהפרעות קשב וריכוז בילדים

לימודי טיפול בהפרעות קשב וריכוז בילדים

לימודי טיפול בהפרעות קשב וריכוז בילדים

ממה נובעות הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים?

 

הפרעות אלה הן למעשה הפרעות נוירו־התפתחותיות. כלומר, קיים בסיס נוירולוגי להפרעות שבו המסרים המועברים במוליכים העצביים משתבשים, וגורמים לפעילות נמוכה באזורים במוח המשפיעים על יכולת הריכוז. גם באזור במוח האחראי על קבלת החלטות נראה על־פי מחקרים שיש שיבוש בפעילות. בזמן לימוד טיפול בהפרעות קשב וריכוז בילדים תעשה עבודה על שני היבטי ההפרעה, הן הפיזי והן ההתנהגותי, כדי ליצור טיפול מקיף עבור המטופל.

 

מהי המשמעות של הפרעות קשב וריכוז בילדים?

 

בעולם המודרני, עם המודעות הגוברת אודות לקויות למידה שונות, הפרעות קשב וריכוז בילדים הפכו למושג שגור בחברה המערבית. אך, כמה מאיתנו באמת מכירים את הדקויות המאפיינות את הפרעות הקשב והריכוז, אשר משפיעות בדרכן על דרכי ההתמודדות שבהן יש לנקוט?

 

לרוב תעשה הבחנה בין סוגי ההפרעות על־פי התסמינים שאותם מפגין המטופל. ישנם מספר תסמיני ליבה המאפיינים את כל סוגי הפרעות הקשב. אחד התסמינים הוא חוסר יכולת להתרכז במשימה לאורך זמן. זאת משום שגורמים סביבתיים כמו רעש או שינויים חזותיים, מסיחים את דעתו של המטופל. תסמין זה מתבטא גם בנטייה לשכחנות, קושי במילוי הנחיות וחלימה בהקיץ.

 

התסמין השני הוא התנהגות אימפולסיבית, כלומר התנהגות הנעשית ללא מחשבה מקדימה. תסמין זה יכול להתבטא גם בצורך לקבל תגמול מידי על רצון מסוים, התפרצות לדבריהם של אחרים בזמן שיחה. לעיתים ההתנהגות האימפולסיבית תביא לכך שהמטופל לא יחוש בסכנה בתרחישים מסוימים.

 

התסמין השלישי הוא היפראקטיביות. לרוב תסמין זה הוא שיצביע על ההבדל בין הימצאות הפרעת קשב וריכוז המכונה ADHD לבין הפרעת קשב וריכוז המכונה add. בסוג הראשון יתקיים תסמין ההיפראקטיביות ואילו בשני ההפרעה תתבטא בעיקר בקשיי קשב ללא היפראקטיביות. ככלל, תסמין זה יתבטא בחוסר יכולת של המטופל לשבת בשקט, פעלתנות פיזית מוגברת שאינה תואמת את הסיטואציה, דיבור נמהר ולא ברור ועוד.

 

במהלך לימוד טיפול בהפרעות קשב וריכוז בילדים ילמד המטפל כיצד להבחין בתסמינים השונים. כך יוכל ללמוד את השפעתם על אורח חייו של המטופל, וכיצד לאמן את המטופל להיות מודע אליהם וללמוד לשלוט בהם.

 

לימודי טיפול בהפרעות קשב וריכוז אצל ילדים

 

הפרעות קשב וריכוז מתבטאות בצורה מעט שונה אצל כל אדם ואדם, לכן גם ההשפעה על אורח החיים תהיה שונה. במהלך לימוד טיפול בהפרעות קשב וריכוז בילדים, ילמד המטפל כיצד להעצים את המטופל וכיצד להעניק לו את הכלים הנכונים כדי שיוכל להתמודד עם ההפרעה. קורס טיפול בהפרעות קשב וריכוז מאפשר למטפלים מוסמכים להעמיק את הידע שלהם ולהרחיב את יכולותיהם. הכשרת מטפלים בהפרעת קשב וריכוז אצל ילדים מלמדת את המטפל כיצד להעניק לילד טיפול נרחב המשלב את כל תחומי חייו. הטיפול בילדים שם דגש על שילוב בין הגוף והנפש. כלומר, מתן מענה לתופעות הפיזיות המתרחשות עקב ההפרעה, כמו היפראקטיביות והתנהגות אימפולסיבית, וגם מתן מענה לקשיים הנפשיים שאותם חווה הילד המשפיעים על יחסיו עם הסביבה. הטיפול בילדים עם הפרעת קשב וריכוז הוא הוליסטי ומקיף, והמטפל העוסק בכך מרחיב לאין שיעור את ארגז הכלים העומד לרשותו במקצוע המרתק הזה.

לימודי טיפול בהפרעות קשב וריכוז בילדים

תוכן נוסף שיכול לעניין אותך

5 דברים שכל מטפל או איש מקצוע שמלווה אנשים צריך לדעת

מאת: דנה נמדר
עבודתם של אנשי מקצוע המובילים תהליכים אישיים דורשת נוכחות, הקשבה ויכולת הכלה גבוהה. אך חשוב לזכור שגם הם אנשים, שחווים, מרגישים ועוברים אירועים שונים בחייהם האישיים. מדריכת ההורים דנה נמדר, מזכירה את החשיבות שבשמירה על איזון, התפתחות ולמידה מתמדת, כחלק בלתי נפרד מהמקצוע. להמשך קריאה >

5 נקודות תורפה שכל ארגון יפגוש ב 2026 ואיך אפשר למנוע אותן

מאת: אלון בן יוסף
שנת 2026 תיפתח לאחר תקופה ממושכת של חוסר יציבות, עייפות ושחיקה עמוקה, שמשפיעות על ארגונים מכל המגזרים. על אף שארגונים רבים חזרו לכאורה לשגרה, כבר אפשר לזהות חמישה “כאבים ארגוניים” בולטים שילוו את השנה הזו. אלון בן יוסף, יועץ ארגוני ומגשר, מנחה קבוצות ומלווה תהליכי שינוי בארגונים מכל הסקטורים, מציע לראות בכאבים הללו סימנים לצורך בתהליך שיקום ארגוני עמוק ומסביר אחך אפשר לבנות תרבות ארגונית בריאה המותאמת למציאות החדשה. להמשך קריאה >

להרגיש בלי לפחד: איך ACT מאפשרת חיים טובים יותר

מאת: אדם לייטון
למה אנחנו חווים רגשות מורכבים וקשים ואיך גישת ה-ACT יכולה לעזור לנו לחיות חיים משמעותיים ומלאים לצידם? אדם לייטון, מטפל בגישת LICBT ו-ACT, מסביר. להמשך קריאה >

גישור כפתרון חכם גם למאבקים משפטיים בעידן ה-AI

מאת: גלעד ברגשטיין
כיצד גישור יכול לפתור את הסכסוך המשפטי בין דיסני, יוניברסל ומידג’רני, ולהפוך מאבק על זכויות יוצרים לעידן חדש של שיתופי פעולה יצירתיים? גלעד ברגשטיין, מגשר ועו"ד, מסביר. להמשך קריאה >

אחד מכל ארבעה ישראלים מכור למשהו ואנחנו כאן כדי לשנות את זה!

שיר אנגל | דה מרקר
משרד הבריאות יוצא במהלך ראשון מסוגו בישראל ומגדיר תחום חדש לטיפול בנושא ההתמכרויות ואנחנו בגומא־גבים נבחרנו להוביל את ההכשרה היחידה בארץ ליועצים בתחום להמשך קריאה >

כנס מנהלים בארגונים 2025

מאת: מערכת האתר
כנס מנהלים בכירים המבקשים לבחון לעומק את תפקידם כמעצבי תרבות, שייכות ומנהיגות במציאות משתנה. בכנס נחקור ביחד את האחריות והכוח שיש בידינו כמנהלים, לעצב ארגונים שהם מנועי צמיחה אנושית ומרחבי שיקום ותקווה, לצד הצלחה עסקית. 10.9.25 בגומא גבים רמת השרון. להמשך קריאה >

פרק 59 | כל האמת על עתיד הארגונים: מגמות, ESG ואחריות תאגידית

עמרי גפן מראיין את מומו מהדב
עמרי גפן בשיחה מרתקת עם מומו מהדב, מנכ"ל ארגון במעלה, על המגמות המעצבות את עולם הארגונים. הם צוללים לעומקם של נושאים כמו מקום ה-ESG וחשיבותו, האמת שמאחורי אחריות תאגידית, וכיצד ליצור ולשפר מערכות יחסים בתוך ארגונים. השיחה חושפת תובנות חשובות על האתגרים וההזדמנויות העומדות בפני מנהלים ועובדים בעידן המשתנה. להמשך קריאה >

פרק 58 | המהפכה של המאה ה-21: שיחה מעמיקה עם מפתחת ‘הגישה המשלבת’

שרון רנדליך מראיינת את ענת מילנר כהן
מה זה "אימון אישי"? מה החשיבות שלו דווקא בעידן הנוכחי ואיך הפך לאחד הכלים המרכזיים במאה ה-21 לניהול עצמי ולצמצום הפער בין הרצוי למצוי. כל מה שכדאי לכם לדעת על אימון אישי, על התפתחות המקצוע בארץ ועל הכשרת המאמנים בגישה הייחודית של מכללת גומא-גבים, חלוצת הכשרות המאמנים בישראל. שרון רנדליך מארחת את ענת מילנר כהן, מפתחת "הגישה המשלבת" - שיטת האימון הייחודית של מכללת גומא-גבים. להמשך קריאה >

פרק 57 | על מנהיגות וטרנספורמציה בעולם השיתופיות: מה עובד ומה לא

עמרי גפן מראיין את אלון בן יוסף
אלון בן יוסף ועמרי גפן נפגשו לפני מספר שנים כאשר אלון שב משליחות באירופה. החיבור היה מיידי ומאז אלון צמח בקבוצה כתלמיד שעשה מסלול מלא כמנחה, וכיום הוא מנהל את יחידת השיתופיות והייעוץ הארגוני של קבוצת גומא-גבים. בשיחתם מעמיקים עמרי ואלון בהיבטים יישומיים של שיתופיות ארגונית ובין ארגונית. באתגר המשולב של מנהיגות וטרנספורמציה ארגונית, בשאלות הדחיפות והבשלות, ובדוגמאות לתהליכים שנכשלו ושהצליחו. שווה להקשיב וללמוד משני מקצוענים בתחום להמשך קריאה >

טיפול פסיכולוגי או אימון אישי? על ההבדלים והבחירה הנכונה

מאת: מערכת האתר
רובנו ניצבים לעיתים בפני אתגרים, התמודדויות או תקופות של שינוי, שבהן אנו זקוקים לתמיכה מקצועית. שתי גישות עיקריות מציעות תמיכה זו: טיפול פסיכולוגי ואימון אישי. הבנת ההבדלים בין השתיים יכולה לסייע בבחירת הטיפול המתאים ביותר לצרכים האישיים. להמשך קריאה >

רשימת מקורות להעמקת הידע בנושאי הכנס השנתי של גומא גבים 2025

מאת: מערכת האתר
הכנס השנתי של גומא גבים התקיים ב-12.2.2025 והושפע מאירועי ה-7 באוקטובר. הוא עסק בטראומה אישית וקולקטיבית, פוסט טראומה והתמכרויות, ומאפייני הדור הצעיר שחווה את הטראומה, אותו דור שמסתמן להיות דור התקווה. ריכזנו עבורכם כאן רשימת מקורות מומלצת להעשרת הידע בנושאים שהוצגו בו. להמשך קריאה >

הורמוני האושר: המפתח לרווחה נפשית ואיכות חיים

מאת: מיכל גורדון
מה באמת גורם לנו למצב רוח טוב ולתחושת שלווה? מה יכול לעזור לנו לשפר את ה-well-being שלנו? הורמוני האושר כמובן! מיכל גורדון, מאמנת אישית לאושר, מסבירה מהם הורמוני האושר ואיך אפשר להגביר את רמותיהם, בעזרת פעולות פשוטות ויום-יומיות כמו חיבוק, פעילות גופנית או תזונה נכונה. כי גם בזמנים מאתגרים, אפשר ורצוי לשפר את מצב הרוח ולהרגיש הרבה יותר טוב. להמשך קריאה >

רוצה ליצור איתנו קשר?

נשמח לחזור אלייך, רק צריך למלא פרטים



    קורסים במכללה
    דילוג לתוכן