דלג לתוכן דלג לפוטר
אימון ילדים

אימון ילדים: מה זה והאם מתאים לכולם?

אימון ילדים

“אנחנו אלו שמניעים את עולמנו. זו הבנה שחשוב שתהיה אצל כל אחד כבר מגיל צעיר”
כך טוענת דפנה נומה רוזנצויג מאמנת אישית ומשפחתית, סופרויזור מנחה קורסי הכשרת מאמנים בגומא גבים.

באימון אישי לילדים, כמו גם באימון מבוגרים, אנחנו עובדים על לחזק את “בעל הבית” שלנו.
מה אני מרגיש, מה חשוב לי, במה אני חזק, מי אני רוצה להיות ומה אני צריך כדי להגיע לשם.
אנחנו רוצים שהילדים שלנו ילמדו להקשיב לעצמם אבל שגם יבינו מה הם שומעים.
זה לא תמיד קורה באופן טבעי. הם זקוקים למרחב אליו יוכלו להביא את עולם הדמיון שלהם, את המחשבות והרגשות שלהם.
אימון אישי מיטיב עם ילדים לא רק כשיש קושי, אלא גם בתקופות או במצבים שהילד בסדר ורגוע, אז תהליך האימון יוכל לעזור לו עם קפיצת ההתפתחות הבאה שלו. (זיהוי כוחות וחוזקות, הצבת מטרות, בניית תוכנית פעולה ועוד)

ילד שמח ובטוח בעצמו, מתנהג את זה החוצה. כשיש לילד קושי, הוא גם מתנהג את זה החוצה.
בדרך כלל נראה את זה כאי שקט, שינויים במצב הרוח, אולי הסתגרות, עניינים בבית הספר, אולי התקפי זעם, אולי אימפולסיביות – זה כמובן תלוי גיל וילד.
ולפעמים, לא נראה כלום – רק נרגיש.

באימון ילדים, אנחנו קודם כל אוהבים את הילד כפי שהוא. המרחב של האימון הוא מקום בטוח, אין שיפוט ואין ביקורת. ההתייחסות היא לא אם מה שהוא עושה בסדר או לא, אלא לאיך זה משפיע עליו ועל סביבתו, מה הוא לומד מזה, איפה זה מקדם אותו ואיפה אולי פחות. יש התייחסות למטרה, לבקשת הלב.
העבודה בחדר האימון נעשית דרך נתינת מקום לרגש, הנהגת המחשבה, השפה והעשייה.
אנחנו משתמשים במשחקים, שיח ותרגילים מותאמי גיל.
דרך המשחק, ילדים יכולים לבטא את הקשיים שלהם בקלות יותר, בדרך שעוקפת את המחשבה שלהם.

הילד לומד לדייק לעצמו מה חשוב לו, לומד במה הוא טוב, מה גורם לו להרגיש טוב ומה פחות, לומד מה (בתוכו) משפיע על איך שהוא מרגיש, חושב ומתנהג, לומד מיומנות כמו דיבור פנימי מקדם, עצירה ובחירה, זיהוי והחלפת פרשנות, הכרת תודה ועוד וגם לומד להיפרד מדפוסי חשיבה -רגש -דיבור – התנהגות שמקשים עליו להגיע למטרה שלו.

הנחות היסוד של הגישה האימונית לעבודה עם ילדים ומשפחות:

  • כל ילד הוא מיוחד ומופלא מעצם היותו
  • לכל ילד מגיע להרגיש אהוב ובטוח
  • כל ילד (וכל אחד) הוא פוטנציאל ענק
  • את רוב המחסומים והקשיים אנחנו שמים לעצמנו
  • ההבנה שהרוב אפשרי

מתי כדאי לקחת את הילד לאימון אישי?

  1. קבלה עצמית / ביטחון פנימי / ערך עצמי – אם אתה שומע את הילד אומר משפטים כמו… “אף אחד לא אוהב אותי” “אני לא מספיק טוב” “אני לא יכול לעשות דברים” כנראה שיש פגיעה בערך העצמי. לא להיבהל, אפשר לעבוד על זה. עם עבודה ממוקדת עם הילד והמשפחה זה אפשרי. ככל שמתבגרים זה נהיה מורכב יותר.
  2. אתגרים במיומנויות חברתיות – אם אתם שמים לב לשינויים חברתיים, יותר ריבים וויכוחים מבדרך כלל, חוסר הסכמה יותר מהרגיל, אי הבנות, משפטים בבית כמו – “אין לי חברים” “אף אחד לא רוצה לשחק אותי” “אף לא מבין אותי” “אף אחד לא מעניין אותי” “הייתי לבד היום בבית ספר” ועוד… שווה לבדוק, להיות ערניים. מה קורה עם הילד, מה יושב מתחת לתחושות האלה, איזה מיומנויות אולי חסרות לו, מה הוא יכול לחזק בתוכו שיקל עליו את המפגש החברתי.
  3. אימפולסיביות / כעסים – אם אתם שמים לב לשינוי בתגובות של הילד, כעסים, אמפולסיביות, תגובות שלא תואמות את הסיטואציה. שנראה לכם שהוא כועס מאוד והרבה ו”כאילו” על כלום. חשוב לעבוד עם הילד על איך הוא חווה את המציאות, איך הוא מפרש את הדברים, הצעות להתנהגות חלופית, לעבוד על חיבור לגוף ולתחושות, מתי אני כועס, איך אני מרגיש שאני כועס.. לאט לאט להתחיל לפרק את זה ולזהות את זה לפני. זו עבודה נפלאה וחשובה בטח לילדים וגם לנו המבוגרים.
  4. שינוי בקשרים בתוך המשפחה – אם אתם שמים לב לשינויים בקשר המשפחתי, בקשר אתכם או בין הילדים, הסתגרות, שינויים במרחב המשפחתי, אם מישהו מהילדים מרגיש לכם “אחר” – רחוק יותר או קרוב יותר, או לא מאוזן באיזושהי דרך – שווה לבדוק.
  5. סדר וארגון / הרגלים מעכבים – קשיי איסוף והתארגנות. המעבר משמנהלים אותם לנהל את עצמם הוא לא חלק לכל הילדים. לפעמים צריך עוד עזרה. בתכנון, בארגון, בחשיבה קדימה, הצבת מטרות גדולות כמו לעבוד על התגובות שלי וקטנות כמו לזכור לעשות X בכל יום – מה עושים קודם, מה יכול לעזור לי, האימון נותן כלים שתורמים לשינוי.
  6. העצמה אישית וחיבור ליכולות אישיות – אימון יכול להתאים לא רק במקרים של קושי, אלא גם במקרים שאנחנו רוצים לחזק ילד, לחבר אותו לכוחות שלו, לעזור לו להתחזק, להאמין בעצמו ולעודד אותו לחלום…

 

אז אם אתם מרגישים שהילד/ה שלכם צריכים עזרה לעורר את הניצוץ הפנימי שלהם תהליך אימון לילדים יכולה להיות התשובה בשבילו לשיפור איכות החיים ותחושת ההצלחה והסיפוק.

 

הכותבת היא דפנה נומה רוזנצויג – מאמנת אישית להורים וילדים, סופרויזורית ומנחה קורסי הכשרת מאמנים גומא גבים

אימון ילדים

תוכן נוסף שיכול לעניין אותך

הסוד של הסרנדיפיטי: איך להפוך אקראיות להזדמנות

עמרי גפן מראיין את אסנת מירון
אסנת מירון ועמרי גפן, בשיחה על רשתיות וסרנדיפיטי. מה הן רשתות, ולא רשתות חברתיות המוכרות לנו, למה לארגונים כדאי להקים רשתות ומה הערך בכך, בעיקר בכל הקשור ליצירת אימפקט. איך ליצור ולתחזק רשתות? מה בין רשתות וסרנדיפיטי - האקראיות המבורכת, ומדוע לדבר עם זרים? ואיך מעצימים את ההשפעה שלנו בעולם בעזרת אקראיות הווייתית ומתוכננת. פרק מעניין ומסקרן במיוחד. להמשך קריאה >

איך לשמור על הזוגיות, האושר והתשוקה המינית בתקופת משבר ומלחמה

שרון רנדליך מראיינת את דנה ויינשטיין אורן
האם יכולה להיות תשוקה מינית בזמן מלחמה? מה הקשר בין טראומה למיניות, כיצד אוכלוסיות שונות מתמודדות עם שמירה על הזוגיות והקשר האינטימי, עם דגש על אנשי כוחות הביטחון ומילואימניקים. שרון רנדליך הזמינה לשיחה פתוחה את דנה ויינשטיין אורן לשיחה על כל מה שניתן לעשות כדי לשמר את התשוקה, גם ברמה האישית וגם ברמה הזוגית להמשך קריאה >

חרדה חברתית וטיפים להתמודדות

מאת: מערכת האתר
אחד הסוגים הנפוצים בעולם של חרדה הוא חרדה חברתית, וסוג זה יכול להופיע בגילים שונים ובקרב אוכלוסיות מגוונות. מהי חרדה חברתית וכיצד היא פוגעת באיכות חיינו? על כך נענה במאמר זה. להמשך קריאה >

טראומה וחרדה אצל ילדים: איך להתמודד

שרון רנדליך מראיינת את רנית ארצי
מה היא טראומה? איך היא באה לידי ביטוי אצל ילדים? איך מתמודדים עם התקפי חרדה בתקופה לא פשוטה זו? על כך ועל עוד, שרון רנדליך בשיחה רגישה ורלבנטית עם רנית ארצי, מרפאה בעיסוק ומדריכת הורים, מנהלת את מערך הריפוי בעיסוק במחוז מרכז בקופ"ח במכבי ומובילת תחום הדרכת הורים בקבוצת גומא גבים. בשיחתן בין היתר הן עסקו בכלים וטכניקות לעבודה עם הורים בקליניקה וכן הצגת מודל נ.ח.ת ככלי פרקטי להורים בבואם לסייע לילדיהם ברגעי מצוקה. להאזנה לפרק היכנסו להמשך קריאה >

זכויות ילדים במלחמה: האם ישראל עושה מספיק

שרון רנדליך מראיינת את פרופ' טלי גל
האם אנחנו נותנים מספיק חשיבות ותשומת לב לזכויות ילדים ונוער? שרון רנדליך נפגשה עם פרופ' טלי גל לשיחה מרתקת על זכויות ילדים ונוער במלחמה. בשיחתן הן עוסקות בשלושת סוגי זכויות הילד עפ"י אמנת האום – הגנה, הקצאה והשתתפות, מהי מערכת היחסים בין ישראל לאומות העולם בסוגיה זו? מערכת היחסים בין מדינת ישראל וילדיה? ואיך ישראל תומכת ומטפחת את מערכות היחסים הקיימות בין הילדים לבין משפחותיהם, משפחות שנשברו? לחצו להאזנה לפרק החשוב הזה להמשך קריאה >

מנהיגות בטלטלה – מה נדרש ומה יידרש מארגונים ומנהלים בימי המלחמה ולאחריה?

שרון רנדליך מראיינת את עמרי גפן
עמרי גפן ושרון רנדליך נפגשו לשיחה מרתקת וחשובה כדי לדון באחת הסוגיות הבוערות שמעסיקות מנהלים רבים בתקופה המורכבת הזו – ניהול בימים של חוסר ודאות ושגרה קצת-הרבה אחרת. ימים של משבר כלל ארצי. להמשך קריאה >

כוחה של קבוצה בזמן משבר

מאת: מערכת האתר
משברים הם חלק מהחיים ולאורך השנים אנו מתמודדים עם קשיים שונים הקשורים לקריירה, לפרנסה, לזוגיות, למשפחה, למצב רפואי ועוד. ידוע שלהיות חלק מקבוצה יכול להוות תמיכה במצבים מורכבים כאלו ואחרים. אז מהו כוחה של קבוצה בהתמודדות עם משברים וכיצד היא משמשת כלי משמעותי ופרקטי ביכולת לצאת ממשבר? על כך, במאמר הבא להמשך קריאה >

תטא הילינג והיכולת להשתמש בה דווקא בתקופות משבר

שרון רנדליך מראיינת את דקלה עמר
שרון רנדליך נפגשה עם דקלה עמר, עורכת דין, מגשרת, מאמנת, מנחה בתחום הגישור, מחברת ההרצאה "לומדת ללכת" ומומחית בשיטת תטא הילינג. להמשך קריאה >

איך מרימים את הראש אחרי שהשמיים נופלים עלייך?

שרון רנדליך מראיינת את אורן בליצבלאו
שרון רנדליך נפגשה עם אורן בליצבלאו, אתלט ספורט נכים ישראלי, שיאן עולם באיש הברזל לעיוורים, לשיחה מרתקת על תקווה ותקומה. להמשך קריאה >

הדרך לחיזוק החוסן הנפשי

מאת: מערכת האתר
חוסן נפשי חשוב תמיד, על אחת כמה וכמה בימים אלה, בהם נראה שאין איש שלא מכיר איש שחווה טראומה, אובדן או משבר. מה שמעניין הוא שניתן לראות איך אנשים שונים מגיבים שונה לאותם האירועים בדיוק – חלקם מצליחים לראות את האור בקצה המנהרה, להשתקם ולחיות חיים מלאי משמעות ואושר, בעוד אחרים חווים קושי מתמשך. להמשך קריאה >

מערכת היחסים בין מציאות לתודעה בימים מוטרפים אלו

שרון רנדליך מראיינת את ד"ר מתי הר לב
שרון רנדליך במפגש מרתק עם ד”ר מתי הר-לב, יוצרת השיטה למנהיגות תודעתית, מלווה ארגונים, מנהלים ומנהלות ומלמדת את השיטה. להמשך קריאה >

על זוגיות, חוסן ומה שביניהם: גם בימי מלחמה

מאת: מירב הקמון כחלון
בתוך הכאוס הזה עומדים בפנינו אתגרים לא פשוטים שדורשים מאיתנו להתמודד עם מציאות שלא צפינו לה במיוחד במרחב הזוגי והמשפחתי. מירב הקמון כחלון, מטפלת זוגית ומגשרת המתמחה בטראומה על רקע מלחמה, מציגה את הטיפים להתמודדות וחיזוק החוסן הזוגי שישמור על הזוגיות שלנו בימים אלה. להמשך קריאה >

רוצה ליצור איתנו קשר?

נשמח לחזור אלייך, רק צריך למלא פרטים



    קורסים במכללה
    דילוג לתוכן