דלג לתוכן דלג לפוטר
אימון ילדים

אימון ילדים: מה זה והאם מתאים לכולם?

אימון ילדים

“אנחנו אלו שמניעים את עולמנו. זו הבנה שחשוב שתהיה אצל כל אחד כבר מגיל צעיר”
כך טוענת דפנה נומה רוזנצויג מאמנת אישית ומשפחתית, סופרויזור מנחה קורסי הכשרת מאמנים בגומא גבים.

באימון אישי לילדים, כמו גם באימון מבוגרים, אנחנו עובדים על לחזק את “בעל הבית” שלנו.
מה אני מרגיש, מה חשוב לי, במה אני חזק, מי אני רוצה להיות ומה אני צריך כדי להגיע לשם.
אנחנו רוצים שהילדים שלנו ילמדו להקשיב לעצמם אבל שגם יבינו מה הם שומעים.
זה לא תמיד קורה באופן טבעי. הם זקוקים למרחב אליו יוכלו להביא את עולם הדמיון שלהם, את המחשבות והרגשות שלהם.
אימון אישי מיטיב עם ילדים לא רק כשיש קושי, אלא גם בתקופות או במצבים שהילד בסדר ורגוע, אז תהליך האימון יוכל לעזור לו עם קפיצת ההתפתחות הבאה שלו. (זיהוי כוחות וחוזקות, הצבת מטרות, בניית תוכנית פעולה ועוד)

ילד שמח ובטוח בעצמו, מתנהג את זה החוצה. כשיש לילד קושי, הוא גם מתנהג את זה החוצה.
בדרך כלל נראה את זה כאי שקט, שינויים במצב הרוח, אולי הסתגרות, עניינים בבית הספר, אולי התקפי זעם, אולי אימפולסיביות – זה כמובן תלוי גיל וילד.
ולפעמים, לא נראה כלום – רק נרגיש.

באימון ילדים, אנחנו קודם כל אוהבים את הילד כפי שהוא. המרחב של האימון הוא מקום בטוח, אין שיפוט ואין ביקורת. ההתייחסות היא לא אם מה שהוא עושה בסדר או לא, אלא לאיך זה משפיע עליו ועל סביבתו, מה הוא לומד מזה, איפה זה מקדם אותו ואיפה אולי פחות. יש התייחסות למטרה, לבקשת הלב.
העבודה בחדר האימון נעשית דרך נתינת מקום לרגש, הנהגת המחשבה, השפה והעשייה.
אנחנו משתמשים במשחקים, שיח ותרגילים מותאמי גיל.
דרך המשחק, ילדים יכולים לבטא את הקשיים שלהם בקלות יותר, בדרך שעוקפת את המחשבה שלהם.

הילד לומד לדייק לעצמו מה חשוב לו, לומד במה הוא טוב, מה גורם לו להרגיש טוב ומה פחות, לומד מה (בתוכו) משפיע על איך שהוא מרגיש, חושב ומתנהג, לומד מיומנות כמו דיבור פנימי מקדם, עצירה ובחירה, זיהוי והחלפת פרשנות, הכרת תודה ועוד וגם לומד להיפרד מדפוסי חשיבה -רגש -דיבור – התנהגות שמקשים עליו להגיע למטרה שלו.

הנחות היסוד של הגישה האימונית לעבודה עם ילדים ומשפחות:

  • כל ילד הוא מיוחד ומופלא מעצם היותו
  • לכל ילד מגיע להרגיש אהוב ובטוח
  • כל ילד (וכל אחד) הוא פוטנציאל ענק
  • את רוב המחסומים והקשיים אנחנו שמים לעצמנו
  • ההבנה שהרוב אפשרי

מתי כדאי לקחת את הילד לאימון אישי?

  1. קבלה עצמית / ביטחון פנימי / ערך עצמי – אם אתה שומע את הילד אומר משפטים כמו… “אף אחד לא אוהב אותי” “אני לא מספיק טוב” “אני לא יכול לעשות דברים” כנראה שיש פגיעה בערך העצמי. לא להיבהל, אפשר לעבוד על זה. עם עבודה ממוקדת עם הילד והמשפחה זה אפשרי. ככל שמתבגרים זה נהיה מורכב יותר.
  2. אתגרים במיומנויות חברתיות – אם אתם שמים לב לשינויים חברתיים, יותר ריבים וויכוחים מבדרך כלל, חוסר הסכמה יותר מהרגיל, אי הבנות, משפטים בבית כמו – “אין לי חברים” “אף אחד לא רוצה לשחק אותי” “אף לא מבין אותי” “אף אחד לא מעניין אותי” “הייתי לבד היום בבית ספר” ועוד… שווה לבדוק, להיות ערניים. מה קורה עם הילד, מה יושב מתחת לתחושות האלה, איזה מיומנויות אולי חסרות לו, מה הוא יכול לחזק בתוכו שיקל עליו את המפגש החברתי.
  3. אימפולסיביות / כעסים – אם אתם שמים לב לשינוי בתגובות של הילד, כעסים, אמפולסיביות, תגובות שלא תואמות את הסיטואציה. שנראה לכם שהוא כועס מאוד והרבה ו”כאילו” על כלום. חשוב לעבוד עם הילד על איך הוא חווה את המציאות, איך הוא מפרש את הדברים, הצעות להתנהגות חלופית, לעבוד על חיבור לגוף ולתחושות, מתי אני כועס, איך אני מרגיש שאני כועס.. לאט לאט להתחיל לפרק את זה ולזהות את זה לפני. זו עבודה נפלאה וחשובה בטח לילדים וגם לנו המבוגרים.
  4. שינוי בקשרים בתוך המשפחה – אם אתם שמים לב לשינויים בקשר המשפחתי, בקשר אתכם או בין הילדים, הסתגרות, שינויים במרחב המשפחתי, אם מישהו מהילדים מרגיש לכם “אחר” – רחוק יותר או קרוב יותר, או לא מאוזן באיזושהי דרך – שווה לבדוק.
  5. סדר וארגון / הרגלים מעכבים – קשיי איסוף והתארגנות. המעבר משמנהלים אותם לנהל את עצמם הוא לא חלק לכל הילדים. לפעמים צריך עוד עזרה. בתכנון, בארגון, בחשיבה קדימה, הצבת מטרות גדולות כמו לעבוד על התגובות שלי וקטנות כמו לזכור לעשות X בכל יום – מה עושים קודם, מה יכול לעזור לי, האימון נותן כלים שתורמים לשינוי.
  6. העצמה אישית וחיבור ליכולות אישיות – אימון יכול להתאים לא רק במקרים של קושי, אלא גם במקרים שאנחנו רוצים לחזק ילד, לחבר אותו לכוחות שלו, לעזור לו להתחזק, להאמין בעצמו ולעודד אותו לחלום…

 

אז אם אתם מרגישים שהילד/ה שלכם צריכים עזרה לעורר את הניצוץ הפנימי שלהם תהליך אימון לילדים יכולה להיות התשובה בשבילו לשיפור איכות החיים ותחושת ההצלחה והסיפוק.

 

הכותבת היא דפנה נומה רוזנצויג – מאמנת אישית להורים וילדים, סופרויזורית ומנחה קורסי הכשרת מאמנים גומא גבים

אימון ילדים

תוכן נוסף שיכול לעניין אותך

בין הובלה לניטרליות: כך מנהלים תהליך גישור בלי לאבד איזון

מאת: גלעד ברגשטיין
ניהול תהליך הגישור הוא אמנות של איזון. מצד אחד, המגשר צריך להכווין ולהוביל. מצד שני, עליו להישאר ניטרלי ולתת לצדדים למצוא פתרונות בעצמם. אז איך עושים את זה נכון? גלעד ברגשטיין, מגשר ועו"ד, בוחן את האיזון העדין שבין ניטרליות להובלה ומציע למגשרים כלים להתמודדות איתו. להמשך קריאה >

לימודי תעודה: בחירה מעשית לקריירה מצליחה

מאת: מערכת האתר
בעולם שבו הקריירה תופסת מקום מרכזי בחיינו, רבים מתלבטים בין מסלולי לימודים שונים כדי להשיג את הידע והכישורים הנדרשים. לימודי תעודה מציעים אלטרנטיבה ממוקדת ומעשית לתארים אקדמיים, ומאפשרים לרכוש מקצוע בזמן קצר יחסית. מסלולים אלו מתאימים במיוחד לאלו המעוניינים בהסבה מקצועית, בהעמקת הידע בתחום מסוים, או בשילוב לימודים עם עבודה קיימת. הגמישות וההתמקדות בפרקטיקה הופכות את לימודי התעודה לבחירה אטרקטיבית עבור רבים. להמשך קריאה >

איך לשמור על הזוגיות והרומנטיקה גם כשהילדים בחופשה

מאת: מיקי שאשא
איך שומרים על זוגיות שפויה כשהילדים בחופשה? עם קצת תכנון, הומור והרבה סבלנות, אפשר לצלוח את החופשה הזו, להישאר ביחד, וליהנות מהדרך. מיקי שאשא, מאמנת אישית, זוגית ומינית, תעזור לכם לשמור על הקשר הזוגי שלכם גם בתקופות האינטנסיביות האלה. כי גם בזמן חופשה, מגיע לזוגיות שלכם מקום משלה. להמשך קריאה >

פרק 56 | על חיבורים, חברים ואוכל: הפיצוח המרתק של דקלה מלמוד

עמרי גפן מראיין את דקלה גולדשטיין מלמוד
דקלה גולדשטיין מלמוד בפגישה עם עמרי גפן על חיבורים. בשיחתם המרתקת הם חוקרים את העולמות של חיבורים ושיתופיות, דרך הפריזמה המרתקת של הפרוייקט הייחודי "החברים של דקלה". דקלה בחרה לפני שנים לחבר בין אנשים דרך ארוחות שף ולאורך הדרך התפיסה והיישומים שלה מעמיקים ומתרחבים. מה בדיוק קורה שם ומה ניתן לקחת מזה לחיים של כולנו. להמשך קריאה >

פרק 55 | משא ומתן: מטקטיקה לתפיסת עולם

עמרי גפן מראיין את ונסה סיימן
כולנו יודעים לנהל משא ומתן? כך נדמה לנו. יש לנו מטרה, קווים אדומים, נדע להגיב והכל יהיה בסדר. - אז זהו, שלא! מו"מ הוא תהליך, ואמנות המו"מ היא אמנות היחסים והאינטראקציה. בשיחתם של ונסה סיימן ועמרי גפן, ממובילי ומשפיעי הדיסציפלינה המקצועית של המו"מ בישראל, הם מנתחים גישות, הנחות יסוד, טכניקות, ומסמנים תובנות שעשויות להיות אפקטיביות עבור כל אחת ואחד. להמשך קריאה >

פיתוח יכולות ההקשבה: הדרך לשיפור מערכות יחסים בחיים האישיים והמקצועיים

מאת: מערכת האתר
הקשבה אמיתית היא מיומנות שכולנו מכירים בחשיבותה, אך לעיתים קרובות נוטים להתעלם ממנה. בעידן שבו אנחנו מופגזים במידע ובגירויים מכל עבר, היכולת להקשיב באמת היא כלי נדיר שמאפשר לנו ליצור מערכות יחסים חזקות ובריאות, הן בחיים האישיים והן בעולם המקצועי. במאמר זה נדבר על החשיבות של פיתוח יכולות הקשבה, נתמוך בנתונים אמינים, ונבחן כיצד מיומנות זו יכולה לשפר את מערכות היחסים שלנו בכל התחומים. להמשך קריאה >

המדריך לשינוי מחשבתי בעקבות אירועי ה-7.1

מאת: מערכת האתר
מלחמת חרבות ברזל, הותירה רבים מאיתנו עם תחושות כבדות, פחדים וטראומות. הפחדים הללו אינם רק רגעים קשים שעוברים, אלא לעיתים יכולים להפוך למחשבות מגבילות שמשפיעות על חיינו היום-יומיים. כדי להתגבר על תחושות אלו ולחזור לחיים מלאים ומספקים, חשוב לאמץ שינוי מחשבתי עמוק. במדריך זה נלמד כיצד להשתמש בטכניקות NLP כדי להתמודד עם המשבר ולשנות את דפוסי החשיבה שנפגעו בעקבות הטראומה. להמשך קריאה >

מיניות: למה אנחנו מפחדים לדבר על זה

מאת: מיקי שאשא
אנשי מקצוע עשויים להיתקל בחדר הטיפולים ובקליניקה בנושאים בתחום המיניות, אך נושא זה הוא לא תמיד באזור הנוחות שלהם או של המטופל/מתאמן, לעיתים מחוסר ידע, לעיתים ממצבי מבוכה. מיקי שאשא, מאמנת זוגית ומינית, מציעה כלים פרקטיים לאנשי מקצוע להתמודדות עם הנושא. להמשך קריאה >

ישראל בטיפול נמרץ רגשי: איך מתמודדים עם גל המצוקה שאחרי ה-7 באוקטובר?

מאת: מערכת האתר
מאז אירועי ה-7 באוקטובר, רבים מאזרחי ישראל חשים מצוקה נפשית כלשהי, חלה עליה משמעותית בפניות לטיפול ריגשי בכל שכבות האוכלוסייה והבעיה היא שאין מספיק מטפלים או אנשי מקצוע שמלווים אנשים במצבי משבר. מה אפשר לעשות ואיך ניתן לייצר אופק חיובי למצוקה. להמשך קריאה >

הכנס השנתי 2025

מאת: מערכת האתר
"אירועי ה-7 באוקטובר השאירו חותם עמוק על דור שלם ואנו מבינים את החשיבות של אנשי המקצוע כמובילים את הדור הצעיר מטראומה לתקווה ותקומה" הכנס המקצועי הגדול של קבוצת גומא גבים לשנת 2025, מרכז אליו אנשי מקצוע בתחום האימון, הטיפול, הגישור, הייעוץ הזוגי, הדרכת הורים, CBT, נלפיסטים ואנשי טיפול ממגוון תחומים ומציג את הנושאים החשובים והרגישים בתחום איתם מתמודדים אנשי המקצוע שמלווים אנשים. להמשך קריאה >

מיינדסט? הכוח שלו וכמה הוא משפיע עלינו בחיים

מאת: מערכת האתר
אז מסתבר שלדפוסי חשיבה יש תפקיד מרכזי בעיצוב חיינו. הם משפיעים על ההחלטות שאנו עושים ועל ההצלחות אותן אנו משיגים. בין אם אתם מחפשים את הדרך לצמיחה אישית או צמיחה ארגונית, דפוסי המחשבה הם המרכז של התהליכים הללו. הם היסוד של האופן בו אנו מפרשים אתגרים, מתמודדים עם שינויים וחותרים אל עבר המטרות שלנו. במאמר זה נציג את הקונספט של דפוסי החשיבה, איך הם משפיעים על החיים שלנו - המקצועיים והאישיים וכיצד הבחירה בהם יכולה לסייע בהנעה של תהליכי השינוי היעילים ביותר. להמשך קריאה >

הלם! המוח שלנו לא יודע להבדיל בין דמיון למציאות

מאת: מערכת האתר
האם חשבתם פעם לעצמכם, אם המוח שלנו מבין את כל מה שקורה לנו? האם אתם מסוגלים להבין שהמוח הוא כמו מכונה, לא חכמה במיוחד, וכל מה שאנחנו אומרים לו הוא מאמין? אז תקשיבו טוב, כי מסתבר שהמוח שלנו אינו יכול להבדיל בין דמיון למציאות, למרות שזה לא תמיד פשוט. להמשך קריאה >

רוצה ליצור איתנו קשר?

נשמח לחזור אלייך, רק צריך למלא פרטים



    קורסים במכללה
    דילוג לתוכן