דלג לתוכן דלג לפוטר
אימון ילדים

אימון ילדים: מה זה והאם מתאים לכולם?

אימון ילדים

“אנחנו אלו שמניעים את עולמנו. זו הבנה שחשוב שתהיה אצל כל אחד כבר מגיל צעיר”
כך טוענת דפנה נומה רוזנצויג מאמנת אישית ומשפחתית, סופרויזור מנחה קורסי הכשרת מאמנים בגומא גבים.

באימון אישי לילדים, כמו גם באימון מבוגרים, אנחנו עובדים על לחזק את “בעל הבית” שלנו.
מה אני מרגיש, מה חשוב לי, במה אני חזק, מי אני רוצה להיות ומה אני צריך כדי להגיע לשם.
אנחנו רוצים שהילדים שלנו ילמדו להקשיב לעצמם אבל שגם יבינו מה הם שומעים.
זה לא תמיד קורה באופן טבעי. הם זקוקים למרחב אליו יוכלו להביא את עולם הדמיון שלהם, את המחשבות והרגשות שלהם.
אימון אישי מיטיב עם ילדים לא רק כשיש קושי, אלא גם בתקופות או במצבים שהילד בסדר ורגוע, אז תהליך האימון יוכל לעזור לו עם קפיצת ההתפתחות הבאה שלו. (זיהוי כוחות וחוזקות, הצבת מטרות, בניית תוכנית פעולה ועוד)

ילד שמח ובטוח בעצמו, מתנהג את זה החוצה. כשיש לילד קושי, הוא גם מתנהג את זה החוצה.
בדרך כלל נראה את זה כאי שקט, שינויים במצב הרוח, אולי הסתגרות, עניינים בבית הספר, אולי התקפי זעם, אולי אימפולסיביות – זה כמובן תלוי גיל וילד.
ולפעמים, לא נראה כלום – רק נרגיש.

באימון ילדים, אנחנו קודם כל אוהבים את הילד כפי שהוא. המרחב של האימון הוא מקום בטוח, אין שיפוט ואין ביקורת. ההתייחסות היא לא אם מה שהוא עושה בסדר או לא, אלא לאיך זה משפיע עליו ועל סביבתו, מה הוא לומד מזה, איפה זה מקדם אותו ואיפה אולי פחות. יש התייחסות למטרה, לבקשת הלב.
העבודה בחדר האימון נעשית דרך נתינת מקום לרגש, הנהגת המחשבה, השפה והעשייה.
אנחנו משתמשים במשחקים, שיח ותרגילים מותאמי גיל.
דרך המשחק, ילדים יכולים לבטא את הקשיים שלהם בקלות יותר, בדרך שעוקפת את המחשבה שלהם.

הילד לומד לדייק לעצמו מה חשוב לו, לומד במה הוא טוב, מה גורם לו להרגיש טוב ומה פחות, לומד מה (בתוכו) משפיע על איך שהוא מרגיש, חושב ומתנהג, לומד מיומנות כמו דיבור פנימי מקדם, עצירה ובחירה, זיהוי והחלפת פרשנות, הכרת תודה ועוד וגם לומד להיפרד מדפוסי חשיבה -רגש -דיבור – התנהגות שמקשים עליו להגיע למטרה שלו.

הנחות היסוד של הגישה האימונית לעבודה עם ילדים ומשפחות:

  • כל ילד הוא מיוחד ומופלא מעצם היותו
  • לכל ילד מגיע להרגיש אהוב ובטוח
  • כל ילד (וכל אחד) הוא פוטנציאל ענק
  • את רוב המחסומים והקשיים אנחנו שמים לעצמנו
  • ההבנה שהרוב אפשרי

מתי כדאי לקחת את הילד לאימון אישי?

  1. קבלה עצמית / ביטחון פנימי / ערך עצמי – אם אתה שומע את הילד אומר משפטים כמו… “אף אחד לא אוהב אותי” “אני לא מספיק טוב” “אני לא יכול לעשות דברים” כנראה שיש פגיעה בערך העצמי. לא להיבהל, אפשר לעבוד על זה. עם עבודה ממוקדת עם הילד והמשפחה זה אפשרי. ככל שמתבגרים זה נהיה מורכב יותר.
  2. אתגרים במיומנויות חברתיות – אם אתם שמים לב לשינויים חברתיים, יותר ריבים וויכוחים מבדרך כלל, חוסר הסכמה יותר מהרגיל, אי הבנות, משפטים בבית כמו – “אין לי חברים” “אף אחד לא רוצה לשחק אותי” “אף לא מבין אותי” “אף אחד לא מעניין אותי” “הייתי לבד היום בבית ספר” ועוד… שווה לבדוק, להיות ערניים. מה קורה עם הילד, מה יושב מתחת לתחושות האלה, איזה מיומנויות אולי חסרות לו, מה הוא יכול לחזק בתוכו שיקל עליו את המפגש החברתי.
  3. אימפולסיביות / כעסים – אם אתם שמים לב לשינוי בתגובות של הילד, כעסים, אמפולסיביות, תגובות שלא תואמות את הסיטואציה. שנראה לכם שהוא כועס מאוד והרבה ו”כאילו” על כלום. חשוב לעבוד עם הילד על איך הוא חווה את המציאות, איך הוא מפרש את הדברים, הצעות להתנהגות חלופית, לעבוד על חיבור לגוף ולתחושות, מתי אני כועס, איך אני מרגיש שאני כועס.. לאט לאט להתחיל לפרק את זה ולזהות את זה לפני. זו עבודה נפלאה וחשובה בטח לילדים וגם לנו המבוגרים.
  4. שינוי בקשרים בתוך המשפחה – אם אתם שמים לב לשינויים בקשר המשפחתי, בקשר אתכם או בין הילדים, הסתגרות, שינויים במרחב המשפחתי, אם מישהו מהילדים מרגיש לכם “אחר” – רחוק יותר או קרוב יותר, או לא מאוזן באיזושהי דרך – שווה לבדוק.
  5. סדר וארגון / הרגלים מעכבים – קשיי איסוף והתארגנות. המעבר משמנהלים אותם לנהל את עצמם הוא לא חלק לכל הילדים. לפעמים צריך עוד עזרה. בתכנון, בארגון, בחשיבה קדימה, הצבת מטרות גדולות כמו לעבוד על התגובות שלי וקטנות כמו לזכור לעשות X בכל יום – מה עושים קודם, מה יכול לעזור לי, האימון נותן כלים שתורמים לשינוי.
  6. העצמה אישית וחיבור ליכולות אישיות – אימון יכול להתאים לא רק במקרים של קושי, אלא גם במקרים שאנחנו רוצים לחזק ילד, לחבר אותו לכוחות שלו, לעזור לו להתחזק, להאמין בעצמו ולעודד אותו לחלום…

 

אז אם אתם מרגישים שהילד/ה שלכם צריכים עזרה לעורר את הניצוץ הפנימי שלהם תהליך אימון לילדים יכולה להיות התשובה בשבילו לשיפור איכות החיים ותחושת ההצלחה והסיפוק.

 

הכותבת היא דפנה נומה רוזנצויג – מאמנת אישית להורים וילדים, סופרויזורית ומנחה קורסי הכשרת מאמנים גומא גבים

אימון ילדים

תוכן נוסף שיכול לעניין אותך

פרק 54 | סוד ההצלחה של יזמים ומשקיעים

עמרי גפן מראיין את שמואל מזרחי
שמואל מזרחי גינת ועמרי גפן בשיחה על שיתופיות בזירת הסטרטאפים. שמואל יזם, בעל עבר עשיר עם חברות שהקים, וכיום מלווה סטרטאפים בארץ ובעולם להרמוניה עסקית מיטבית, בעיקר בין היזמים למשקיעים. עמרי ושמואל מעמיקים בניתוח והבנת החשיבות המכרעת של מערכות יחסים באקו סיסטם של סטרטאפים. בשורה התחתונה, אומר שמואל – "עסקים עושים עם אנשים", והסיפור של יחסים הוא מהותי יותר מהמודעות שקיימת באקו סיסטם הזה. להמשך קריאה >

פרק 53 | איך שיתוף פעולה מוביל לאושר אישי וארגוני?

עמרי גפן מראיין את אורן אפל
אורן אפל תלמיד וחוקר של אושר, ומומחה לאושר ארגוני, בשיחה עם עמרי גפן. הם צוללים לשאלות, כמו: מה החיבור בין אושר ושיתופיות? איך ניתן לעזור לאנשים להיות הגרסה המיטבית שלהם? איך זה מושפע מיחסים ואיך משפיע על יחסים, על מנהיגות ועל אמון? וכיצד המכלול הזה מתקשר לתקופה המורכבת בה אנו נמצאים ולתודעה החדשה? להמשך קריאה >

פרק 52 | מתודעה ריאקטיבית לתודעה קריאטיבית

עמרי גפן מראיין את טל בשן
עמרי גפן נפגש עם טל בשן במסלולים נושקים ומקבילים קרוב לשלושה עשורים. שיחתם, כעמיתים, כמובילים וכחברים, מפגישה את עולמותיהם – טרנספורמציה אישית וטרנספורמציה של יחסים. טל הקים ומוביל את בית הספר למנהיגות תודעתית, ואת הפודקסט "סליחה זה לא מה שהזמנתי". בשיחה הוא מתאר את המקור לרוב התפיסות וההתנהגויות שלנו – הימנעות מהתמודדות עם כאב וקושי שחווינו בעברנו ומציע תהליך שינוי המבוסס, לתפיסתו, על המודעות לכך – זיהוי התודעה הריאקטיבית. בשלב הבא מדובר על פיתוח התודעה האקטיבית, הבחירה שלנו. ומשם אין גבול להתפתחות, וזו התודעה הקריאטיבית. באופן לא מפתיע, הסיפור העמוק הוא הסיפור של האמון ולקיחת אחריות. להמשך קריאה >

איך לשפר תהליכים ארגוניים באמצעות הנחיית קבוצות?

מאת: מערכת האתר
הניהול האפקטיבי הוא כלי חיוני עבור כל ארגון המבקש להישאר יעיל ומשגשג. אחד מהעקרונות החשובים ביותר של הניהול האפקטיבי הוא השיפור התמידי של תהליכים ארגוניים. באמצעות רכישת הכלי של הנחיית קבוצות ניתן להעצים את הניהול האפקטיבי, כדי להניע את השיפור של תהליכים ארגונים בצורה מיטבית. להמשך קריאה >

כוחה של החשיבה החיובית – לחולל שינוי משמעותי באמצעות הדרך שבה אנו חושבים

מאת: מערכת האתר
הבחירה בדרך חיים אשר שמה דגש על חשיבה חיובית יכולה לחולל שינוי אמיתי באופן שבו אנו חווים כל רגע ורגע. הבחירה בצורת חשיבה זו תוביל לשינויים חיובים בתחומי החיים השונים, כמו בעבודה, במערכות יחסים וגם באופן שבו אנו חווים את עצמנו. באמצעות התמקדות במחשבות חיוביות תוכלו לשפר את הבריאות הנפשית שלכם ולהשיג את המטרות שאותן הצבתם לעצמכם בצורה מיטבית. במאמר זה נגלה יחד מהי בעצם החשיבה החיובית, כיצד היא יכולה להשפיע על חיי היומיום וכיצד היא קשורה לשיטת ה-NLP. להמשך קריאה >

פרק 51 | מה קורה כאשר שני מומחים מובילים נפגשים?

עמרי גפן מראיין את מעיין בשן
מעיין בשן, מומחית בשפת גוף, ועמרי גפן, מומחה בשיתופיות ויחסים נפגשו לשיחה מרתקת, פתוחה ומעמיקה, עם תובנות תפיסתיות ומעשיות שכל אחד מאיתנו יכול לאמץ. מעיין ועמרי שוחחו על הרבה מעבר למה שאנחנו לרוב מניחים שמוגדר כ"שפת גוף" ובשיחתם הם דיברנו על יצירת אמון באינטראקציות, על השפעות הדדיות ברושם ראשוני, ועל החשיבות של כל מה שלא "נאמר" אך מאוד "נאמר" ביחסים. להמשך קריאה >

פרק 50 | זירה של מקצוענים: הקשר בין משחקי כדורגל לניהול

יהודה אטיאס מראיין את הדס דרור ורפאל קבסה
יהודה אטיאס, מנכ"ל קבוצת גומא גבים מארח הפעם שתי דמויות מרתקות ומעניינות - הדס דרור ורפאל קבסה, יוצרי סדנת המנהלים גיים צ׳יינג׳ר ויחד הם מדברים בהתרגשות על הקשר שבין העולם הארגוני והניהולי לבין עולם הכדורגל. פודקאסט מפתיע ומסקרן במיוחד! הפרק הוקלט באולפן: קבסה תקשורת להמשך קריאה >

פרק 49 | על מנהיגות ערה, ניהול והשפעה: פרק עם תובנות וכלים מעשיים

יהודה אטיאס מראיין את הדס דרור
מהי מנהיגות ערה? אלו כלים ותפיסות משמשים מנהיגים מודעים להובלה, הנעה ושמירה על יציבות ארגונית בזמנים של שינוי ותנודתיות? יהודה אטיאס, מנכ"ל קבוצת גומא גבים והדס דרור, יזמית ומנטורית למנהיגות אישית וארגונית, צוללים לעומק המנהיגות הערה והמודעת ודנים בדרכים בהם מנהיגים יכולים לקחת אחריות ניהולית, להוביל מתוך השראה ולמקד את מרחבי השפעתם בצורה אפקטיבית. הצטרפו אלינו לפרק של תובנות וכלים מעשיים שיעזרו לכם להפוך למנהיגים מעורבים ומשפיעים יותר, מוכנים לכל אתגר שיבוא. להמשך קריאה >

משרד הבריאות וגומא גבים משיקים מסלול לימודים חדש בישראל לטיפול בטראומה והתמכרויות.
ראיון עם שרון רנדליך מפתחת התוכנית

מאת: מערכת האתר
בשיתוף פעולה חדש שנרקם בין המחלקה לטיפול בהתמכרויות של משרד הבריאות ומכללת גומא גבים יושק, לראשונה בישראל, מסלול לימודים תלת שנתי להכשרת אנשי מקצוע שיתמקדו בתחום ההתמכרויות וטראומה התוכנית - Trauma & Addiction Counselors מיועדת לבוגרי תואר ראשון במקצועות הטיפוליים להמשך קריאה >

פרק 48 | התוכנית החדשה בשיתוף משרד הבריאות: על התמכרויות וטראומה

עמרי גפן מראיין את שרון רנדליך
עמרי גפן בשיחה עם שרון רנדליך על תוכנית לימודים חדשה בשיתוף משרד הבריאות להכשרת יועצי התמכרויות וטראומה, ושואל את השאלות הכי מעניינות: למה התוכנית הזו חשובה דווקא בימים טרופים אלו? מהי זו תחלואה כפולה? איך ה - 7.10 שינה את חוקי המשחק? ולמה היום נדרשים יועצים דווקא בתחומים האלה? שרון מספרת על יתרונות המסלול אל מול אופציות אחרות ומסבירה את ההבדל בין יועצים, מאמנים ומטפלים וכן מי יכול וכדאי לו להרשם ולקחת חלק במסלול הכשרה כל כך משמעותי שיסייע לרבים שזקוקים לעזרה. להמשך קריאה >

פרק 47 | על מנהיגות ואמון בארגונים בחברה האזרחית

עמרי גפן מראיין את אפרת שקד
אפרת שקד בשיחה עם עמרי גפן, על מנהיגות, השפעה, יחסים בין מגזרים ואמון. אפרת מביאה פרספקטיבה רחבה ועמוקה מתוך ניסיון בתפקידי ניהול בכירים בארגונים עסקיים, חברתיים וציבוריים ומסע אישי מתמשך. שיחתם נוגעת בשאלות האימפקט של ארגוני החברה האזרחית, בשיתופיות ובאמון פנים ובין מגזרי. להמשך קריאה >

פרק 46 | CCO: המקצוע החדש והמתפתח שיהפוך כל ארגון למוביל ורלוונטי

יהודה אטיאס מראיין את עמרי גפן
הפודקאסט המרתק הזה, עוסק הפעם באחד התחומים החדשים בישראל (ובעולם) בו תוכלו לשמוע את כל הפרטים על המקצוע שבימים אלה מתורגם מחזון למציאות – תפקיד ה-CCO החדש. בעידן בו תפקידים רבים יעלמו, אין ספק שתפקיד חדש ומשמעותי זה יזכה להכרה וצמיחה. התפקיד חיוני לא רק לעיתות משבר, אלא להתנהלות בעולם מורכב, החל מיצירת אימפקט חברתי ועד צמיחה עסקית - בתוך ובין ארגונים, קהילות ומגזרים. יהודה אטיאס מנכ"ל קבוצת גומא-גבים בשיחה מרתקת עם עמרי גפן, מנהל CCO ושותף בקבוצה. בשיחתם הם עוסקים במאפייניו הייחודיים של מנהל שיתופיות בארגון ובהכשרה – הראשונה בישראל (ובעולם) לתפקיד המשמעותי והרלבנטי לתקופה זו, עבור כל ארגון בכל מגזר. להמשך קריאה >

רוצה ליצור איתנו קשר?

נשמח לחזור אלייך, רק צריך למלא פרטים



    קורסים במכללה
    דילוג לתוכן