דלג לתוכן דלג לפוטר
כללי הזהב למשא ומתן מסחרי מוצלח

“בליינד דייט” עם לקוח – איך יוצאים בשלום מהפגישה הראשונה עם לקוח שלא מכירים?

ד"ר יניב זייד

מי לא מכיר את זה. מתכוננים לפגישה ראשונה עם לקוח ולא ממש יודעים איך היא תעבור, אבל מצפים להצלחה, לאווירה טובה וכמובן להמשך עבודה משותפת. ד”ר יניב זייד, מומחה לשכנוע והשפעה מדבר על 5 כללים שאם נקפיד לזכור אותם נצליח לעבור את הפגישה הראשונה עם הלקוח בביטחון ובהצלחה. שווה לקרוא ולשמור.

  1. הכנה טובה לפגישה

הכנה טובה היא המפתח להצלחת ה”דייט העסקי”. ממש כמו לפני “דייט” רגיל, כך גם בפגישה עסקית – עליכם לחשוב מהם הנושאים שיכולים לעלות בפגישה, ולהתכונן בהתאם. כך, למשל, אם סביר להניח שידרשו מכם (ב”דייט העסקי”…) ידע בנושאים מקצועיים כלשהם, לימדו את הנושאים על בוריים, לפחות בכל הקשור לתחום הספציפי עליו תיסוב השיחה בפגישה. שאלו את עצמכם מהו “הערך המוסף”, המיומנויות, הכישורים והתכונות שהאנשים שיפגשו איתכם מצפים לקבל מכם, מהי התוצאה שאתם מעוניינים להשיג בסיום הפגישה ומהי “השורה התחתונה” במסר שאתם מעוניינים להעביר בפגישה. מומלץ גם לחשוב על שאלות שאתם עלולים להישאל עליהם במהלך הפגישה, ולחשוב על מענה.  

  1. חשיפת “נקודות התורפה”

אף אחד לא מושלם, ולכל אחד יש חסרונות כלשהם. אמנם בפגישה הראשונה מומלץ שלא תדונו בהרחבה בחסרונותיכם, אולם במידה וקיימות “נקודות תורפה” או חסרונות גלויים לעין, עליכם להיות מוכנים לדון בהן ולהתייחס אליהן במידת הצורך (כלומר, במידה ותידרשו לכך על ידי הצד השני). עליכם לזהות את “נקודות התורפה” הללו, ולחשוב כיצד להציגן ללקוח כך שיתפשו ככאלה שניתן להתגבר עליהן, ושיש בהן אף יתרון.

  1. לימוד על המשתתפים בפגישה

ממש כמו ב”דייטים” רגילים, כך גם בפגישות עסקיות – מידע הוא כוח! מידע רב יותר על הצד השני מציב אותך בעמדת כוח גדולה יותר מולו. על כן, מומלץ שתלמדו מעט על משתתפי הפגישה – שמם, תפקידים נוכחיים, תפקידים קודמים שביצעו, פרטים “פיקנטיים” (כגון כתבות שפורסמו עליהם או הופעות שלהם בתקשורת). מידע שכזה יאפשר לכם להחמיא להם במהלך הפגישה ולהגיד משהו בסגנון “ראיתי את ההופעה שלך אתמול בטלוויזיה – דיברת יפה מאד”. משפט שכזה, מעבר לכך שהוא כמובן מחמיא לבן שיחכם, מראה לו גם שאתם מתעניינים בו ובקיאים בחומר. לעומת זאת, רצוי  להשתדל לא להיכנס לפאן אישי אם אין בכך צורך, או אם אין לכם היכרות מוקדמת עם אותם האנשים. משפט כגון “שמעתי שהבת שלך מתחתנת מחר”, יכול להביא לתגובה הפוכה ולהרתיע אנשים – אף אחד לא אוהב שמתערבים לו יותר מדי בחיים האישיים! 

  1. נמרצות, רעננות וחדות

כשאתם “משווקים את עצמכם”, בין אם ב”דייט” רגיל ובין אם ב”דייט עסקי”, עליכם להיות במיטבכם, גם אם אתם עייפים, שבוזים או עצבניים. עליכם לשדר רעננות , ריכוז ואנרגטיות במהלך שיחה או פגישה עם לקוח, בכל מצב ובכל שעה ביום. עליכם לתת לכל לקוח להרגיש בפגישה איתכם שהוא הלקוח הראשון שלכם באותו יום, גם אם הפגישה מתקיימת בשעה 19:00 בערב ואתם ערים באותו יום משעה 06:00 בבוקר, וגם אם הפגישה עם אותו לקוח היא הפגישה העשרים שלכם באותו יום.

הלקוח רוצה לראות אתכם במיטבכם, ומעוניין שתקדישו לו את מלוא תשומת הלב. אלו חלק מ”כללי המשחק” בעסקים, ועליכם למלא אותם – כל לקוח, בכל מצב, צריך להרגיש שהוא “מרכז היום” שלכם, ושלדבר אליו זה הדבר היחיד שאתם מעוניינים לעשות כרגע.

  1. הקשבה

פעמים רבות אתם מכינים נאום מראש, באים “טעונים” ומוכנים לפגישה ומדברים ברצף, אבל שוכחים לתת לצד השני בפגישה להתבטא. ב”דייטים” רגילים, כמו ב”דייטים עסקיים” – הדבר מתפרש בצורה לא טובה – אתם נראים מרוכזים בעצמכם ומשדרים שאתם “נפגשים סדרתיים” ושהאדם שמולכם לא באמת מעניין אתכם. עליכם להקשיב ולכבד את האנשים שמולכם, ואז תקבלו כבוד בחזרה ויקשיבו לכם. ההקשבה חשובה לא רק בפאן האישי, אלא גם בפאן המקצועי – ההקשבה מאפשרת “לימוד” הלקוחות וזיהוי האינטרסים והצרכים שלהם, תוך כדי הפגישה. זכרו – לפגישות ולשיחות יש לעתים דינאמיקה משלהן, ולא כל מה שתכננתם או חשבתם שיקרה במהלכן אכן מתרחש בפועל – עליכם להתאים את עצמכם במהירות!

הכותב הוא ד”ר יניב זייד הינו כלכלן, עורך דין, מגשר ודוקטור למשפטים בהשכלתו. מחבר 11 ספרים רבי מכר בעברית ובאנגלית בנושאי שכנוע, מכירות, שיווק, פרזנטציה, כתיבה שיווקית ומשא ומתן, שתורגמו לשפות נוספות ונמכרו במאות אלפי עותקים ברחבי העולם.

שותף מייסד של “האקדמיה להשפעה ושכנוע” ביחד עם קבוצת “גומא גבים”.

אם אתם רוצים לקבל כלים ומיומנויות מנצחות להצלחה והשגת יעדים אישיים, עסקיים ומקצועיים, אנו מזמינים אתכם להצטרף לקורס אמנות השכנוע וההשפעה שיתקיים בקבוצות קטנות ובליווי אישי.

ד"ר יניב זייד

תוכן נוסף שיכול לעניין אותך

מיניות: למה אנחנו מפחדים לדבר על זה

מאת: מיקי שאשא
אנשי מקצוע עשויים להיתקל בחדר הטיפולים ובקליניקה בנושאים בתחום המיניות, אך נושא זה הוא לא תמיד באזור הנוחות שלהם או של המטופל/מתאמן, לעיתים מחוסר ידע, לעיתים ממצבי מבוכה. מיקי שאשא, מאמנת זוגית ומינית, מציעה כלים פרקטיים לאנשי מקצוע להתמודדות עם הנושא. להמשך קריאה >

ישראל בטיפול נמרץ רגשי: איך מתמודדים עם גל המצוקה שאחרי ה-7 באוקטובר?

מאת: מערכת האתר
מאז אירועי ה-7 באוקטובר, רבים מאזרחי ישראל חשים מצוקה נפשית כלשהי, חלה עליה משמעותית בפניות לטיפול ריגשי בכל שכבות האוכלוסייה והבעיה היא שאין מספיק מטפלים או אנשי מקצוע שמלווים אנשים במצבי משבר. מה אפשר לעשות ואיך ניתן לייצר אופק חיובי למצוקה. להמשך קריאה >

הכנס השנתי 2025

מאת: מערכת האתר
"אירועי ה-7 באוקטובר השאירו חותם עמוק על דור שלם ואנו מבינים את החשיבות של אנשי המקצוע כמובילים את הדור הצעיר מטראומה לתקווה ותקומה" הכנס המקצועי הגדול של קבוצת גומא גבים לשנת 2025, מרכז אליו אנשי מקצוע בתחום האימון, הטיפול, הגישור, הייעוץ הזוגי, הדרכת הורים, CBT, נלפיסטים ואנשי טיפול ממגוון תחומים ומציג את הנושאים החשובים והרגישים בתחום איתם מתמודדים אנשי המקצוע שמלווים אנשים. להמשך קריאה >

מיינדסט? הכוח שלו וכמה הוא משפיע עלינו בחיים

מאת: מערכת האתר
אז מסתבר שלדפוסי חשיבה יש תפקיד מרכזי בעיצוב חיינו. הם משפיעים על ההחלטות שאנו עושים ועל ההצלחות אותן אנו משיגים. בין אם אתם מחפשים את הדרך לצמיחה אישית או צמיחה ארגונית, דפוסי המחשבה הם המרכז של התהליכים הללו. הם היסוד של האופן בו אנו מפרשים אתגרים, מתמודדים עם שינויים וחותרים אל עבר המטרות שלנו. במאמר זה נציג את הקונספט של דפוסי החשיבה, איך הם משפיעים על החיים שלנו - המקצועיים והאישיים וכיצד הבחירה בהם יכולה לסייע בהנעה של תהליכי השינוי היעילים ביותר. להמשך קריאה >

הלם! המוח שלנו לא יודע להבדיל בין דמיון למציאות

מאת: מערכת האתר
האם חשבתם פעם לעצמכם, אם המוח שלנו מבין את כל מה שקורה לנו? האם אתם מסוגלים להבין שהמוח הוא כמו מכונה, לא חכמה במיוחד, וכל מה שאנחנו אומרים לו הוא מאמין? אז תקשיבו טוב, כי מסתבר שהמוח שלנו אינו יכול להבדיל בין דמיון למציאות, למרות שזה לא תמיד פשוט. להמשך קריאה >

פרק 54 | סוד ההצלחה של יזמים ומשקיעים

עמרי גפן מראיין את שמואל מזרחי
שמואל מזרחי גינת ועמרי גפן בשיחה על שיתופיות בזירת הסטרטאפים. שמואל יזם, בעל עבר עשיר עם חברות שהקים, וכיום מלווה סטרטאפים בארץ ובעולם להרמוניה עסקית מיטבית, בעיקר בין היזמים למשקיעים. עמרי ושמואל מעמיקים בניתוח והבנת החשיבות המכרעת של מערכות יחסים באקו סיסטם של סטרטאפים. בשורה התחתונה, אומר שמואל – "עסקים עושים עם אנשים", והסיפור של יחסים הוא מהותי יותר מהמודעות שקיימת באקו סיסטם הזה. להמשך קריאה >

פרק 53 | איך שיתוף פעולה מוביל לאושר אישי וארגוני?

עמרי גפן מראיין את אורן אפל
אורן אפל תלמיד וחוקר של אושר, ומומחה לאושר ארגוני, בשיחה עם עמרי גפן. הם צוללים לשאלות, כמו: מה החיבור בין אושר ושיתופיות? איך ניתן לעזור לאנשים להיות הגרסה המיטבית שלהם? איך זה מושפע מיחסים ואיך משפיע על יחסים, על מנהיגות ועל אמון? וכיצד המכלול הזה מתקשר לתקופה המורכבת בה אנו נמצאים ולתודעה החדשה? להמשך קריאה >

פרק 52 | מתודעה ריאקטיבית לתודעה קריאטיבית

עמרי גפן מראיין את טל בשן
עמרי גפן נפגש עם טל בשן במסלולים נושקים ומקבילים קרוב לשלושה עשורים. שיחתם, כעמיתים, כמובילים וכחברים, מפגישה את עולמותיהם – טרנספורמציה אישית וטרנספורמציה של יחסים. טל הקים ומוביל את בית הספר למנהיגות תודעתית, ואת הפודקסט "סליחה זה לא מה שהזמנתי". בשיחה הוא מתאר את המקור לרוב התפיסות וההתנהגויות שלנו – הימנעות מהתמודדות עם כאב וקושי שחווינו בעברנו ומציע תהליך שינוי המבוסס, לתפיסתו, על המודעות לכך – זיהוי התודעה הריאקטיבית. בשלב הבא מדובר על פיתוח התודעה האקטיבית, הבחירה שלנו. ומשם אין גבול להתפתחות, וזו התודעה הקריאטיבית. באופן לא מפתיע, הסיפור העמוק הוא הסיפור של האמון ולקיחת אחריות. להמשך קריאה >

איך לשפר תהליכים ארגוניים באמצעות הנחיית קבוצות?

מאת: מערכת האתר
הניהול האפקטיבי הוא כלי חיוני עבור כל ארגון המבקש להישאר יעיל ומשגשג. אחד מהעקרונות החשובים ביותר של הניהול האפקטיבי הוא השיפור התמידי של תהליכים ארגוניים. באמצעות רכישת הכלי של הנחיית קבוצות ניתן להעצים את הניהול האפקטיבי, כדי להניע את השיפור של תהליכים ארגונים בצורה מיטבית. להמשך קריאה >

כוחה של החשיבה החיובית – לחולל שינוי משמעותי באמצעות הדרך שבה אנו חושבים

מאת: מערכת האתר
הבחירה בדרך חיים אשר שמה דגש על חשיבה חיובית יכולה לחולל שינוי אמיתי באופן שבו אנו חווים כל רגע ורגע. הבחירה בצורת חשיבה זו תוביל לשינויים חיובים בתחומי החיים השונים, כמו בעבודה, במערכות יחסים וגם באופן שבו אנו חווים את עצמנו. באמצעות התמקדות במחשבות חיוביות תוכלו לשפר את הבריאות הנפשית שלכם ולהשיג את המטרות שאותן הצבתם לעצמכם בצורה מיטבית. במאמר זה נגלה יחד מהי בעצם החשיבה החיובית, כיצד היא יכולה להשפיע על חיי היומיום וכיצד היא קשורה לשיטת ה-NLP. להמשך קריאה >

פרק 51 | מה קורה כאשר שני מומחים מובילים נפגשים?

עמרי גפן מראיין את מעיין בשן
מעיין בשן, מומחית בשפת גוף, ועמרי גפן, מומחה בשיתופיות ויחסים נפגשו לשיחה מרתקת, פתוחה ומעמיקה, עם תובנות תפיסתיות ומעשיות שכל אחד מאיתנו יכול לאמץ. מעיין ועמרי שוחחו על הרבה מעבר למה שאנחנו לרוב מניחים שמוגדר כ"שפת גוף" ובשיחתם הם דיברנו על יצירת אמון באינטראקציות, על השפעות הדדיות ברושם ראשוני, ועל החשיבות של כל מה שלא "נאמר" אך מאוד "נאמר" ביחסים. להמשך קריאה >

פרק 50 | זירה של מקצוענים: הקשר בין משחקי כדורגל לניהול

יהודה אטיאס מראיין את הדס דרור ורפאל קבסה
יהודה אטיאס, מנכ"ל קבוצת גומא גבים מארח הפעם שתי דמויות מרתקות ומעניינות - הדס דרור ורפאל קבסה, יוצרי סדנת המנהלים גיים צ׳יינג׳ר ויחד הם מדברים בהתרגשות על הקשר שבין העולם הארגוני והניהולי לבין עולם הכדורגל. פודקאסט מפתיע ומסקרן במיוחד! הפרק הוקלט באולפן: קבסה תקשורת להמשך קריאה >

רוצה ליצור איתנו קשר?

נשמח לחזור אלייך, רק צריך למלא פרטים



    קורסים במכללה
    דילוג לתוכן