דלג לתוכן דלג לפוטר
שיווק בדיגיטל

עוסקים במקצועות הטיפול? קבלו 5 טיפים לשיווק בדיגיטל

שיווק דיגיטלי

אנו מניחים שללמוד כיצד לשווק את עצמכם כמאמנים/מגשרים או יועצים לא היה בראש סדר העדיפויות בסילבוס הלימודים שלכם. אך כעת, כשאתם נכנסים לעולם המקצועי ובונים את הפרקטיקה הפרטית שלכם, זה בלתי נמנע להכיר את היסודות של שיווק בדיגיטל. זה לא בהכרח מסובך לפרסם את עצמכם כאנשי מקצוע ויועצים, רק חשוב שתעשו זאת בצורה נכונה על מנת שלא תשקיעו כסף וזמן על פעולות שלא יתנו לכם תוצאות. בגדול ישנם שלושה ערוצים בסיסיים שאתם צריכים להיות נוכחים בהם בכל הכוח:

 

עליכם לבסס את הנוכחות המקוונת שלכם באמצעות אתר אינטרנט.

מומלץ שתצרו אינטראקציה עם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם באמצעות המדיה החברתית ורשתות מקצועיות לאנשי מקצוע בתחום הטיפולי וצריך שתהיה לכם נוכחות בגוגל לעסק שלי.

תקבלו הסבר מורחב לגבי כל זירה דיגיטלית בהמשך המאמר.

כעת אנחנו הולכים להתעמק לשלבים שאתם צריכים לעקוב אחריהם כשאתם רוצים לשווק את העסק שלכם בדיגיטל.

 

  1. מגדירים את קהל היעד שלכם

חקרו את השוק – מי מחפש את השירותים שלכם? למי יש צורך אמיתי במה שאתם מציעים? מי יהיה הלקוח האידיאלי שלכם?

 

שאלו את עצמכם את השאלות הבאות:

  • למי אתם רוצים לפנות?
  • מהי קבוצת הגיל והמין האידיאליים עבור העסק שלכם?
  • כמה אתה רוצים שהלקוח שלכם ישלם?
  • היכן הם יהיו ממוקמים, מהו המקסימום מרחק שלקוחות יהיו מוכנים להגיע עד אליכם או להיפך, אתם תהיו מוכנים להגיע אליהם??
  • האם יש מתחרים שכבר מספקים שירותים מהסוג שאתם מתכננים לתת במיקומים הספציפיים?
  • האם השוק רווי?
  • האם אתם יכולים להציע שירות מרחוק (בזום)?

 

ברגע שאתם מבינים עבור מי אתם יכולים לספק את הצרכים, אתם יכול לשקול איזה סוגי אימונים כדאי לכם להציע.

כמו כן, כדאי שתשאלו את עצמכם את השאלות הבאות כדי לזהות כיצד להתאים את השירותים שלכם כדי לכסות את הפער בשוק:

  • האם יש קבוצות של אנשים שלא מקבלים את מה שהם צריכים? ילדים, מתבגרים, קשישים וכו’.
  • האם יש נישה באימון/ייעוץ שאין כרגע בשוק ויש לכם את היכולות לספק?
  • האם יש טיפולים שדורשים מיקוד באזור שלכם? כמו למשל הפרעות אכילה, מערכות יחסים וכו’.
  • אילו כישורים יש לכם או שאתם יכולים לפתח?

 

כדי לשווק את עצמכם ולהצליח בכך חשוב שתכירו את החוזקות והכישורים שלכם בתחום שלכם.

לאחר מכן, חקרו את לקוח היעד – מה הם מחפשים?

כדאי לדמיין את סוג החיפוש שהלקוח יבצע כאשר הוא מחפש מאמן, מגשר או מטפל זוגי.

זה יכול להיות מונחי החיפוש שבהם הייתם משתמשים אם הייתם מחפשים טיפול. בידקו באינטרנט מונחים אלה, אילו תוצאות אתם מקבלים?

כשאנשים מחפשים יועץ, הם בדרך כלל יעברו דרך מספר מסוים של ערוצים עד שיחליטו לפנות אליכם.

 

  1. בניית מיתוג – זה מצביע על המקצועיות שלכם.

עכשיו שיצאתם לדרך עצמאית, חשוב שיהיו לכם ערכים, בידול, אידאולוגיה שבעצם יבנו את השפה המיתוגית שלכם. זה מעיד על אחידות ומקצועיות. כדאי שיהיה לכם לוגו המייצג אתכם, חשוב שתבחרו צבעים ואלמנטים חזותיים אחרים שיחזרו על עצמם בערוצים השונים שתבנו בהמשך.

 

  1. בניית אתר אינטרנט

כולנו מבלים חלק ניכר מהיום שלנו באינטרנט, כך שזה רק טבעי שלקוח פוטנציאלי יחפש את השירותים שאתם מציעים באינטרנט.

השקיעו באתר בעל עיצוב אטרקטיבי ומושך את העין. הלקוחות הפוטנציאליים שלכם צריכים להבין כבר מהרגע הראשון שהם נוחתים באתר שלכם מה אתם מציעים, מהם הכישורים שלכם לספק עבורם שירותים אלה וכיצד הם יכולים לתקשר איתכם.

שאלת המפתח שיש לזכור כאשר מחליטים מה כדאי להציג באתר שלכם היא:

 “האם זה יעודד מישהו להשאיר פרטים או להתקשר?”

 

כמה טיפים לבניית אתר מנצח בתחום שלכם:

הוסיפו לאתר תמונות אותנטיות המשקפות את החוויה שהם יכולים לעבור איתכם – המפגשים שלכם יחד.

מומלץ להוסיף המלצות מהלקוחות הקודמים/הקיימים שלכם – זה עובד!

תנו דגש לקריאה לפעולה לגולש שתזמין אותו להשאיר פרטים, לסמס אליכם או להתקשר.

 

מומלץ שתשקלו הוספת בלוג לאתר, זו יכולה להיות דרך מצוינת לכתוב תוכן איכותי עבור קהל היעד שלכם  כאשר תוכלו לשלב מילות מפתח ולהביא טראפיק נוסף לאתר באופן קבוע. מה שכן, חשוב שתהיה תדירות מסוימת להוספת תכנים לאתר, פעם בשבוע, או פעם בחודש, או אפילו פעם בחודשיים אך שיהיה עקבי. אבל הכי חשוב זה לכתוב תוכן בעל ערך ורלוונטי לאנשים הזקוקים לשירותים שלכם.

בקיצור, אם עדיין אין לכם אתר מקצועי, שימו אותו בראש סדר העדיפויות וכמובן, אל תשכחו לפרסם את האתר שלכם על ידי הוספתו לחתימת הדוא”ל שלכם, לחתימת התגובות לפוסט או לחתימת התגובות שלכם בפורומים שונים בתחום שלכם.

 

  1. פתיחת גוגל לעסק שלי

חינם לחלוטין! כל מה שאתם צריכים זאת כתובת GMAIL ואז בחיפוש של שם העסק שלכם בגוגל יופיע בצד כרטיס העסק שלכם עם כל הפרטים אודותיכם.

Google My Business הוא הכלי השיווקי החינמי טוב בסביבת העסק.

 

  1. מקימים ומשקיעים בתשתית מדיה חברתית

אנו חיים בעידן שבו המדיה החברתית היא לא רק ויראלית אלא גם מקור מידע עיקרי עבור אנשים רבים. כמטפלים, אתם אומנם מוגבלים על ידי עקרונות האתיקה על מה שאתם יכולים לשתף. יחד עם זאת, עדיין יש לכם הרבה מקום למקסם את החשיפה שלכם במדיה החברתית באופן אתי ולהגיע ללקוחות חדשים.

להלן טיפים כיצד לשווק את עצמכם במדיה החברתית כמאמנים, מגשרים, יועצים זוגיים או כמטפלים:

 

מתן ערך אישי בקבוצות פייסבוק וקבוצות וואטסאפ

קבוצות אלה נוצרות עבור אנשים המעוניינים בנישה שלכם. קבוצות שבהן אנשים מדברים על מצבים נפשיים ואינטימיים שהם חווים, הם מחפשים עזרה, יש להם שאלות וזהו המקום שכדאי שתהיו בו. ולא רק למטרות פרסום אלא לבניית הזהות שלכם. אתם יכולים לייעץ לאנשים שזקוקים לתשומת לב מקצועית ולחולל שינוי בחייהם. בכך, תהיה לכם גם מערכת יחסים אינטראקטיבית עם הלקוחות העתידיים שלכם עוד לפני שהם יהפכו ללקוחות, מה שיכול להשפיע רק לטובה על שיתופי הפעולה שלכם.

 

מתחזקים פרופילים חברתיים לעסק שלכם

אינסטגרם, טיקטוק, פייסבוק, לינקדאין, יוטיוב – תשקיעו ברשתות החברתיות שלכם ותבנו לעצמכם את המיתוג עם כמה שיותר סרטונים, תמונות, לייבים, טיפים מקצועיים וכו’. תבנו את המוניטין העסקי שלכם דרך התוכן שאתם מעלים ותיצרו לעצמכם קהילה שתהפוך בסוף ללקוחות משלמים.

 

מגדירים תקציב שיווק ומשווקים בפלטפורמות השונות

צרו מודעות בתשלום כדי לפרסם את השירותים שלכם.

כל רשתות המדיה החברתית מציעות את האפשרות ליצור מודעות שיגיעו בדיוק לסוג הקהל הנכון שאתם צריכים. מודעות פייסבוק, לדוגמה, מספקות פילוח מדויק הרלוונטי לאזור שלכם, או שאתם יכולים לסנן אנשים שיראו את המודעה לפי תחומי העניין וההרגלים שלהם.

 

יש לזכור שאלה מודעות בתשלום ולכן, אתם  צריכים לצפות להשקיע בהן תקציב מינימלי. הסכום שתחליטו להשקיע תלוי באפשרויות הכלכליות שלכם כעסק בתחילת דרכו.

 

המאמר נכתב על ידי סוכנות שיווק בדיגיטלINCA. סוכנות מובילה בתחומה שמובילה להצלחה בדיגיטל עשרות עסקים בתחום האימון, הגישור, ייעוץ זוגי והטיפול.

שיווק דיגיטלי

תוכן נוסף שיכול לעניין אותך

מערכת היחסים בין מציאות לתודעה בימים מוטרפים אלו

שרון רנדליך מראיינת את ד"ר מתי הר לב
עמרי גפן נפגש לשיחה מרתקת עם עמרי דגן, ראש המדרשה הלאומית למנהיגות, ממשל וניהול, בה הם שוחחו על אתגרי השיתופיות במגזר הציבורי והרבה מעבר לכך. להמשך קריאה >

על זוגיות, חוסן ומה שביניהם: גם בימי מלחמה

מאת: מירב הקמון כחלון
בתוך הכאוס הזה עומדים בפנינו אתגרים לא פשוטים שדורשים מאיתנו להתמודד עם מציאות שלא צפינו לה במיוחד במרחב הזוגי והמשפחתי. מירב הקמון כחלון, מטפלת זוגית ומגשרת המתמחה בטראומה על רקע מלחמה, מציגה את הטיפים להתמודדות וחיזוק החוסן הזוגי שישמור על הזוגיות שלנו בימים אלה. להמשך קריאה >

טרור רצחני וטרור שקט: מה ההבדל ביניהם וכיצד ניתן להתמודד איתם?

מאת: מערכת האתר
טרור הוא אחד האתגרים הגדולים שהאנושות ידעה מימיה. הוא בא לידי ביטוי בשני ממדים האחד, הטרור הרצחני שפקד אותנו בשבעה לאוקטובר והשני, הטרור השקט, נקרא גם הטרור הפסיכולוגי והוא מתבטא בלוחמה על התודעה. 5 דברים שחשוב לדעת על סוגי הטרור וההתמודדות איתם. להמשך קריאה >

בין שבר למשבר: מתי אחד מסתיים ומתי השני מתחיל

מאת: שרון רנדליך
כששומעים את המילים שבר ומשבר אפשר להבין למה נוטים לייחס להם כמעט תמיד את אותה המשמעות, אך כשיורדים לעומק הדברים מתברר שלא כך הדבר וכי יש בהם שוני, והוא די מהותי.שרון רנדליך, פסיכותרפיסטית ומנהלת אקדמית בקבוצת גומא גבים עושה לנו סדר. להמשך קריאה >

זמן מלחמה: לשמור על עצמי ועל הקרובים שלי

מאת: עופר ערד
בימי התופת הקשים אנחנו והסביבה הקרובה שלנו נחשפים בלית ברירה באופן בלתי פוסק לזוועות ולתרחישי האימה שפוקדים אותנו בחדשות ובמדיה. עופר ערד, מאסטר טריינר NLP, ריכז כמה טיפים מגישת ה NLP שיעזרו לנו לשמור על עצמנו ועל הקרובים שלנו עד כמה שניתן כדי שנוכל לעבור את התקופה הזו עם מינימום טלטלות ומקסימום שמירה עצמית. להמשך קריאה >

להתמודד עם הילדים: תשובות פשוטות לשאלות קשות

מאת: רנית ארצי
אחד הקשיים בימים אלה הוא להתמודד עם השאלות של הילדים, שלא תמיד התשובות עליהן פשוטות. רנית ארצי, מדריכת הורים, מטפלת, מנחה ומובילה את תחום הדרכת הורים בגומא גבים מסבירה איך לגשת לשאלות הללו ולהתמודד עם חששות הילדים בגיל הרך: להמשך קריאה >

הדאגה מהיום שאחרי התופת: איך קמים מחדש

מאת: שרון רנדליך
אנחנו מכירים וחווים משברים מדי יום הן ברמה האישית והן ברמה המשפחתית אבל משבר לאומי כזה שנוגע בכל אחד ואחת מאיתנו עוד לא הכרנו. שרון רנדליך, פסיכותרפיסטית ומנחה של קורסי אימון בגומא גבים, מציגה את הדרך המומלצת להתמודד עם היום שאחרי התופת למי שזקוק לעזרה כדי לקום, ולו במעט, מאותה שבת הנורא הזו. להמשך קריאה >

על ניהול ומנהיגות בטלטלה

מאת: עמרי גפן
מאמר חדש ורלבנטי לתקופת המלחמה ולאחריה, אשר מבוסס על מפגשים של עמרי עם הנהלות שונות בתקופה זו. ידע רב קיים במרחבים של מנהיגות, חירום, טראומה וחוסן. במאמר הזה מרוכזים בתמצות הדברים הרלבנטיים ביותר עבור מנהלים בימים אלו. להמשך קריאה >

אפשר לעשות את זה אחרת: התנהלות בין הורים גרושים בזמן מלחמה

מאת: רותם פוקס
תקופות חירום ומלחמה מייצרים עומסים ולחצים באופן טבעי בתא המשפחתי בכלל ויכולים להיות מורכבים בתא של הורים גרושים בפרט. רותם פוקס, מגשרת זוגית ומשפחתית ומומחית לתהליכי גירושין, מציגה 5 טיפים שבעזרתם תוכלו לעבור את התקופה המאתגרת הזו עם מינימום של טלטלה אצל הילדים ומקסימום שיתופיות בין ההורים. להמשך קריאה >

עד כמה שניתן להקל: התמודדות עם ילדים עם הפרעות קשב בזמן מלחמה

מאת: ציפי קוברינסקי
ילדים עם הפרעות קשב מתמודדים בחיי היום יום עם אתגרים לא פשוטים שמציבים בפניהם קושי רב. במיוחד בימים קשים אלה, הם נתקלים באתגר עצום שמלווה בהצפות רגשיות העלולות להתעצם לממדים חריגים. ציפי קוברינסקי, מאמנת להפרעת קשב, מציגה אוסף של הנחיות שיעזרו לכם להתמודד טוב יותר ולסייע לילדיכם. להמשך קריאה >

גבולות מלחמה: מה להסתיר, מה לשתף את הילדים ואיך לעשות את זה נכון?

מאת: מערכת האתר
בימים מורכבים אלה, של אי ודאות וחוסר שקט, הילדים שלנו, בעיקר הצעירים שבהם, מתמודדים עם סיטואציות קשות, לא שגרתיות ואף חלקם חשופים למראות בלתי נסבלים, הכוללים תחושות פחד, חרדה, בהלה ואף הם מושפעים מההתנהגויות המועברות גם מאיתנו המבוגרים. אחת השאלות הנפוצות שנשאלת בקרב הורים רבים היא האם נכון לתווך לילדים את המתרחש או דווקא לגונן עליהם, לחסוך מהם ובכלל לא לשתף אותם. להמשך קריאה >

פסיכולוגיה חיובית: איך היא מסייעת לחיות חיים יותר טובים ומאושרים

מאת: מערכת האתר
פסיכולוגיה חיובית היא אחד הגורמים המשמעותיים ביותר לאושר שלנו. ובניגוד לפסיכולוגיה המסורתית, הפסיכולוגיה חיובית מתמקדת בחוזקות שלנו, בעוצמות וברגשות חיוביים. אז אם חשוב לכם להיות יותר מאושרים ולהבין כיצד ואיך היא באה לידי ביטוי בחיינו, קראו ושמרו. להמשך קריאה >

רוצה ליצור איתנו קשר?

נשמח לחזור אלייך, רק צריך למלא פרטים



    קורסים במכללה
    דילוג לתוכן