דלג לתוכן דלג לפוטר
שיווק בדיגיטל

עוסקים במקצועות הטיפול? קבלו 5 טיפים לשיווק בדיגיטל

שיווק דיגיטלי

אנו מניחים שללמוד כיצד לשווק את עצמכם כמאמנים/מגשרים או יועצים לא היה בראש סדר העדיפויות בסילבוס הלימודים שלכם. אך כעת, כשאתם נכנסים לעולם המקצועי ובונים את הפרקטיקה הפרטית שלכם, זה בלתי נמנע להכיר את היסודות של שיווק בדיגיטל. זה לא בהכרח מסובך לפרסם את עצמכם כאנשי מקצוע ויועצים, רק חשוב שתעשו זאת בצורה נכונה על מנת שלא תשקיעו כסף וזמן על פעולות שלא יתנו לכם תוצאות. בגדול ישנם שלושה ערוצים בסיסיים שאתם צריכים להיות נוכחים בהם בכל הכוח:

 

עליכם לבסס את הנוכחות המקוונת שלכם באמצעות אתר אינטרנט.

מומלץ שתצרו אינטראקציה עם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם באמצעות המדיה החברתית ורשתות מקצועיות לאנשי מקצוע בתחום הטיפולי וצריך שתהיה לכם נוכחות בגוגל לעסק שלי.

תקבלו הסבר מורחב לגבי כל זירה דיגיטלית בהמשך המאמר.

כעת אנחנו הולכים להתעמק לשלבים שאתם צריכים לעקוב אחריהם כשאתם רוצים לשווק את העסק שלכם בדיגיטל.

 

  1. מגדירים את קהל היעד שלכם

חקרו את השוק – מי מחפש את השירותים שלכם? למי יש צורך אמיתי במה שאתם מציעים? מי יהיה הלקוח האידיאלי שלכם?

 

שאלו את עצמכם את השאלות הבאות:

  • למי אתם רוצים לפנות?
  • מהי קבוצת הגיל והמין האידיאליים עבור העסק שלכם?
  • כמה אתה רוצים שהלקוח שלכם ישלם?
  • היכן הם יהיו ממוקמים, מהו המקסימום מרחק שלקוחות יהיו מוכנים להגיע עד אליכם או להיפך, אתם תהיו מוכנים להגיע אליהם??
  • האם יש מתחרים שכבר מספקים שירותים מהסוג שאתם מתכננים לתת במיקומים הספציפיים?
  • האם השוק רווי?
  • האם אתם יכולים להציע שירות מרחוק (בזום)?

 

ברגע שאתם מבינים עבור מי אתם יכולים לספק את הצרכים, אתם יכול לשקול איזה סוגי אימונים כדאי לכם להציע.

כמו כן, כדאי שתשאלו את עצמכם את השאלות הבאות כדי לזהות כיצד להתאים את השירותים שלכם כדי לכסות את הפער בשוק:

  • האם יש קבוצות של אנשים שלא מקבלים את מה שהם צריכים? ילדים, מתבגרים, קשישים וכו’.
  • האם יש נישה באימון/ייעוץ שאין כרגע בשוק ויש לכם את היכולות לספק?
  • האם יש טיפולים שדורשים מיקוד באזור שלכם? כמו למשל הפרעות אכילה, מערכות יחסים וכו’.
  • אילו כישורים יש לכם או שאתם יכולים לפתח?

 

כדי לשווק את עצמכם ולהצליח בכך חשוב שתכירו את החוזקות והכישורים שלכם בתחום שלכם.

לאחר מכן, חקרו את לקוח היעד – מה הם מחפשים?

כדאי לדמיין את סוג החיפוש שהלקוח יבצע כאשר הוא מחפש מאמן, מגשר או מטפל זוגי.

זה יכול להיות מונחי החיפוש שבהם הייתם משתמשים אם הייתם מחפשים טיפול. בידקו באינטרנט מונחים אלה, אילו תוצאות אתם מקבלים?

כשאנשים מחפשים יועץ, הם בדרך כלל יעברו דרך מספר מסוים של ערוצים עד שיחליטו לפנות אליכם.

 

  1. בניית מיתוג – זה מצביע על המקצועיות שלכם.

עכשיו שיצאתם לדרך עצמאית, חשוב שיהיו לכם ערכים, בידול, אידאולוגיה שבעצם יבנו את השפה המיתוגית שלכם. זה מעיד על אחידות ומקצועיות. כדאי שיהיה לכם לוגו המייצג אתכם, חשוב שתבחרו צבעים ואלמנטים חזותיים אחרים שיחזרו על עצמם בערוצים השונים שתבנו בהמשך.

 

  1. בניית אתר אינטרנט

כולנו מבלים חלק ניכר מהיום שלנו באינטרנט, כך שזה רק טבעי שלקוח פוטנציאלי יחפש את השירותים שאתם מציעים באינטרנט.

השקיעו באתר בעל עיצוב אטרקטיבי ומושך את העין. הלקוחות הפוטנציאליים שלכם צריכים להבין כבר מהרגע הראשון שהם נוחתים באתר שלכם מה אתם מציעים, מהם הכישורים שלכם לספק עבורם שירותים אלה וכיצד הם יכולים לתקשר איתכם.

שאלת המפתח שיש לזכור כאשר מחליטים מה כדאי להציג באתר שלכם היא:

 “האם זה יעודד מישהו להשאיר פרטים או להתקשר?”

 

כמה טיפים לבניית אתר מנצח בתחום שלכם:

הוסיפו לאתר תמונות אותנטיות המשקפות את החוויה שהם יכולים לעבור איתכם – המפגשים שלכם יחד.

מומלץ להוסיף המלצות מהלקוחות הקודמים/הקיימים שלכם – זה עובד!

תנו דגש לקריאה לפעולה לגולש שתזמין אותו להשאיר פרטים, לסמס אליכם או להתקשר.

 

מומלץ שתשקלו הוספת בלוג לאתר, זו יכולה להיות דרך מצוינת לכתוב תוכן איכותי עבור קהל היעד שלכם  כאשר תוכלו לשלב מילות מפתח ולהביא טראפיק נוסף לאתר באופן קבוע. מה שכן, חשוב שתהיה תדירות מסוימת להוספת תכנים לאתר, פעם בשבוע, או פעם בחודש, או אפילו פעם בחודשיים אך שיהיה עקבי. אבל הכי חשוב זה לכתוב תוכן בעל ערך ורלוונטי לאנשים הזקוקים לשירותים שלכם.

בקיצור, אם עדיין אין לכם אתר מקצועי, שימו אותו בראש סדר העדיפויות וכמובן, אל תשכחו לפרסם את האתר שלכם על ידי הוספתו לחתימת הדוא”ל שלכם, לחתימת התגובות לפוסט או לחתימת התגובות שלכם בפורומים שונים בתחום שלכם.

 

  1. פתיחת גוגל לעסק שלי

חינם לחלוטין! כל מה שאתם צריכים זאת כתובת GMAIL ואז בחיפוש של שם העסק שלכם בגוגל יופיע בצד כרטיס העסק שלכם עם כל הפרטים אודותיכם.

Google My Business הוא הכלי השיווקי החינמי טוב בסביבת העסק.

 

  1. מקימים ומשקיעים בתשתית מדיה חברתית

אנו חיים בעידן שבו המדיה החברתית היא לא רק ויראלית אלא גם מקור מידע עיקרי עבור אנשים רבים. כמטפלים, אתם אומנם מוגבלים על ידי עקרונות האתיקה על מה שאתם יכולים לשתף. יחד עם זאת, עדיין יש לכם הרבה מקום למקסם את החשיפה שלכם במדיה החברתית באופן אתי ולהגיע ללקוחות חדשים.

להלן טיפים כיצד לשווק את עצמכם במדיה החברתית כמאמנים, מגשרים, יועצים זוגיים או כמטפלים:

 

מתן ערך אישי בקבוצות פייסבוק וקבוצות וואטסאפ

קבוצות אלה נוצרות עבור אנשים המעוניינים בנישה שלכם. קבוצות שבהן אנשים מדברים על מצבים נפשיים ואינטימיים שהם חווים, הם מחפשים עזרה, יש להם שאלות וזהו המקום שכדאי שתהיו בו. ולא רק למטרות פרסום אלא לבניית הזהות שלכם. אתם יכולים לייעץ לאנשים שזקוקים לתשומת לב מקצועית ולחולל שינוי בחייהם. בכך, תהיה לכם גם מערכת יחסים אינטראקטיבית עם הלקוחות העתידיים שלכם עוד לפני שהם יהפכו ללקוחות, מה שיכול להשפיע רק לטובה על שיתופי הפעולה שלכם.

 

מתחזקים פרופילים חברתיים לעסק שלכם

אינסטגרם, טיקטוק, פייסבוק, לינקדאין, יוטיוב – תשקיעו ברשתות החברתיות שלכם ותבנו לעצמכם את המיתוג עם כמה שיותר סרטונים, תמונות, לייבים, טיפים מקצועיים וכו’. תבנו את המוניטין העסקי שלכם דרך התוכן שאתם מעלים ותיצרו לעצמכם קהילה שתהפוך בסוף ללקוחות משלמים.

 

מגדירים תקציב שיווק ומשווקים בפלטפורמות השונות

צרו מודעות בתשלום כדי לפרסם את השירותים שלכם.

כל רשתות המדיה החברתית מציעות את האפשרות ליצור מודעות שיגיעו בדיוק לסוג הקהל הנכון שאתם צריכים. מודעות פייסבוק, לדוגמה, מספקות פילוח מדויק הרלוונטי לאזור שלכם, או שאתם יכולים לסנן אנשים שיראו את המודעה לפי תחומי העניין וההרגלים שלהם.

 

יש לזכור שאלה מודעות בתשלום ולכן, אתם  צריכים לצפות להשקיע בהן תקציב מינימלי. הסכום שתחליטו להשקיע תלוי באפשרויות הכלכליות שלכם כעסק בתחילת דרכו.

 

המאמר נכתב על ידי סוכנות שיווק בדיגיטלINCA. סוכנות מובילה בתחומה שמובילה להצלחה בדיגיטל עשרות עסקים בתחום האימון, הגישור, ייעוץ זוגי והטיפול.

שיווק דיגיטלי

תוכן נוסף שיכול לעניין אותך

פרק 59 | כל האמת על עתיד הארגונים: מגמות, ESG ואחריות תאגידית

עמרי גפן מראיין את מומו מהדב
עמרי גפן בשיחה מרתקת עם מומו מהדב, מנכ"ל ארגון במעלה, על המגמות המעצבות את עולם הארגונים. הם צוללים לעומקם של נושאים כמו מקום ה-ESG וחשיבותו, האמת שמאחורי אחריות תאגידית, וכיצד ליצור ולשפר מערכות יחסים בתוך ארגונים. השיחה חושפת תובנות חשובות על האתגרים וההזדמנויות העומדות בפני מנהלים ועובדים בעידן המשתנה. להמשך קריאה >

פרק 58 | המהפכה של המאה ה-21: שיחה מעמיקה עם מפתחת ‘הגישה המשלבת’

שרון רנדליך מראיינת את ענת מילנר כהן
מה זה "אימון אישי"? מה החשיבות שלו דווקא בעידן הנוכחי ואיך הפך לאחד הכלים המרכזיים במאה ה-21 לניהול עצמי ולצמצום הפער בין הרצוי למצוי. כל מה שכדאי לכם לדעת על אימון אישי, על התפתחות המקצוע בארץ ועל הכשרת המאמנים בגישה הייחודית של מכללת גומא-גבים, חלוצת הכשרות המאמנים בישראל. שרון רנדליך מארחת את ענת מילנר כהן, מפתחת "הגישה המשלבת" - שיטת האימון הייחודית של מכללת גומא-גבים. להמשך קריאה >

פרק 57 | על מנהיגות וטרנספורמציה בעולם השיתופיות: מה עובד ומה לא

עמרי גפן מראיין את אלון בן יוסף
אלון בן יוסף ועמרי גפן נפגשו לפני מספר שנים כאשר אלון שב משליחות באירופה. החיבור היה מיידי ומאז אלון צמח בקבוצה כתלמיד שעשה מסלול מלא כמנחה, וכיום הוא מנהל את יחידת השיתופיות והייעוץ הארגוני של קבוצת גומא-גבים. בשיחתם מעמיקים עמרי ואלון בהיבטים יישומיים של שיתופיות ארגונית ובין ארגונית. באתגר המשולב של מנהיגות וטרנספורמציה ארגונית, בשאלות הדחיפות והבשלות, ובדוגמאות לתהליכים שנכשלו ושהצליחו. שווה להקשיב וללמוד משני מקצוענים בתחום להמשך קריאה >

טיפול פסיכולוגי או אימון אישי? על ההבדלים והבחירה הנכונה

מאת: מערכת האתר
רובנו ניצבים לעיתים בפני אתגרים, התמודדויות או תקופות של שינוי, שבהן אנו זקוקים לתמיכה מקצועית. שתי גישות עיקריות מציעות תמיכה זו: טיפול פסיכולוגי ואימון אישי. הבנת ההבדלים בין השתיים יכולה לסייע בבחירת הטיפול המתאים ביותר לצרכים האישיים. להמשך קריאה >

רשימת מקורות להעמקת הידע בנושאי הכנס השנתי של גומא גבים 2025

מאת: מערכת האתר
הכנס השנתי של גומא גבים התקיים ב-12.2.2025 והושפע מאירועי ה-7 באוקטובר. הוא עסק בטראומה אישית וקולקטיבית, פוסט טראומה והתמכרויות, ומאפייני הדור הצעיר שחווה את הטראומה, אותו דור שמסתמן להיות דור התקווה. ריכזנו עבורכם כאן רשימת מקורות מומלצת להעשרת הידע בנושאים שהוצגו בו. להמשך קריאה >

הורמוני האושר: המפתח לרווחה נפשית ואיכות חיים

מאת: מיכל גורדון
מה באמת גורם לנו למצב רוח טוב ולתחושת שלווה? מה יכול לעזור לנו לשפר את ה-well-being שלנו? הורמוני האושר כמובן! מיכל גורדון, מאמנת אישית לאושר, מסבירה מהם הורמוני האושר ואיך אפשר להגביר את רמותיהם, בעזרת פעולות פשוטות ויום-יומיות כמו חיבוק, פעילות גופנית או תזונה נכונה. כי גם בזמנים מאתגרים, אפשר ורצוי לשפר את מצב הרוח ולהרגיש הרבה יותר טוב. להמשך קריאה >

בין הובלה לניטרליות: כך מנהלים תהליך גישור בלי לאבד איזון

מאת: גלעד ברגשטיין
ניהול תהליך הגישור הוא אמנות של איזון. מצד אחד, המגשר צריך להכווין ולהוביל. מצד שני, עליו להישאר ניטרלי ולתת לצדדים למצוא פתרונות בעצמם. אז איך עושים את זה נכון? גלעד ברגשטיין, מגשר ועו"ד, בוחן את האיזון העדין שבין ניטרליות להובלה ומציע למגשרים כלים להתמודדות איתו. להמשך קריאה >

לימודי תעודה: בחירה מעשית לקריירה מצליחה

מאת: מערכת האתר
בעולם שבו הקריירה תופסת מקום מרכזי בחיינו, רבים מתלבטים בין מסלולי לימודים שונים כדי להשיג את הידע והכישורים הנדרשים. לימודי תעודה מציעים אלטרנטיבה ממוקדת ומעשית לתארים אקדמיים, ומאפשרים לרכוש מקצוע בזמן קצר יחסית. מסלולים אלו מתאימים במיוחד לאלו המעוניינים בהסבה מקצועית, בהעמקת הידע בתחום מסוים, או בשילוב לימודים עם עבודה קיימת. הגמישות וההתמקדות בפרקטיקה הופכות את לימודי התעודה לבחירה אטרקטיבית עבור רבים. להמשך קריאה >

איך לשמור על הזוגיות והרומנטיקה גם כשהילדים בחופשה

מאת: מיקי שאשא
איך שומרים על זוגיות שפויה כשהילדים בחופשה? עם קצת תכנון, הומור והרבה סבלנות, אפשר לצלוח את החופשה הזו, להישאר ביחד, וליהנות מהדרך. מיקי שאשא, מאמנת אישית, זוגית ומינית, תעזור לכם לשמור על הקשר הזוגי שלכם גם בתקופות האינטנסיביות האלה. כי גם בזמן חופשה, מגיע לזוגיות שלכם מקום משלה. להמשך קריאה >

פרק 56 | על חיבורים, חברים ואוכל: הפיצוח המרתק של דקלה מלמוד

עמרי גפן מראיין את דקלה גולדשטיין מלמוד
דקלה גולדשטיין מלמוד בפגישה עם עמרי גפן על חיבורים. בשיחתם המרתקת הם חוקרים את העולמות של חיבורים ושיתופיות, דרך הפריזמה המרתקת של הפרוייקט הייחודי "החברים של דקלה". דקלה בחרה לפני שנים לחבר בין אנשים דרך ארוחות שף ולאורך הדרך התפיסה והיישומים שלה מעמיקים ומתרחבים. מה בדיוק קורה שם ומה ניתן לקחת מזה לחיים של כולנו. להמשך קריאה >

פרק 55 | משא ומתן: מטקטיקה לתפיסת עולם

עמרי גפן מראיין את ונסה סיימן
כולנו יודעים לנהל משא ומתן? כך נדמה לנו. יש לנו מטרה, קווים אדומים, נדע להגיב והכל יהיה בסדר. - אז זהו, שלא! מו"מ הוא תהליך, ואמנות המו"מ היא אמנות היחסים והאינטראקציה. בשיחתם של ונסה סיימן ועמרי גפן, ממובילי ומשפיעי הדיסציפלינה המקצועית של המו"מ בישראל, הם מנתחים גישות, הנחות יסוד, טכניקות, ומסמנים תובנות שעשויות להיות אפקטיביות עבור כל אחת ואחד. להמשך קריאה >

פיתוח יכולות ההקשבה: הדרך לשיפור מערכות יחסים בחיים האישיים והמקצועיים

מאת: מערכת האתר
הקשבה אמיתית היא מיומנות שכולנו מכירים בחשיבותה, אך לעיתים קרובות נוטים להתעלם ממנה. בעידן שבו אנחנו מופגזים במידע ובגירויים מכל עבר, היכולת להקשיב באמת היא כלי נדיר שמאפשר לנו ליצור מערכות יחסים חזקות ובריאות, הן בחיים האישיים והן בעולם המקצועי. במאמר זה נדבר על החשיבות של פיתוח יכולות הקשבה, נתמוך בנתונים אמינים, ונבחן כיצד מיומנות זו יכולה לשפר את מערכות היחסים שלנו בכל התחומים. להמשך קריאה >

רוצה ליצור איתנו קשר?

נשמח לחזור אלייך, רק צריך למלא פרטים



    קורסים במכללה
    דילוג לתוכן