אנו מניחים שללמוד כיצד לשווק את עצמכם כמאמנים/מגשרים או יועצים לא היה בראש סדר העדיפויות בסילבוס הלימודים שלכם. אך כעת, כשאתם נכנסים לעולם המקצועי ובונים את הפרקטיקה הפרטית שלכם, זה בלתי נמנע להכיר את היסודות של שיווק בדיגיטל. זה לא בהכרח מסובך לפרסם את עצמכם כאנשי מקצוע ויועצים, רק חשוב שתעשו זאת בצורה נכונה על מנת שלא תשקיעו כסף וזמן על פעולות שלא יתנו לכם תוצאות. בגדול ישנם שלושה ערוצים בסיסיים שאתם צריכים להיות נוכחים בהם בכל הכוח:
עליכם לבסס את הנוכחות המקוונת שלכם באמצעות אתר אינטרנט.
מומלץ שתצרו אינטראקציה עם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם באמצעות המדיה החברתית ורשתות מקצועיות לאנשי מקצוע בתחום הטיפולי וצריך שתהיה לכם נוכחות בגוגל לעסק שלי.
תקבלו הסבר מורחב לגבי כל זירה דיגיטלית בהמשך המאמר.
כעת אנחנו הולכים להתעמק לשלבים שאתם צריכים לעקוב אחריהם כשאתם רוצים לשווק את העסק שלכם בדיגיטל.
מגדירים את קהל היעד שלכם
חקרו את השוק – מי מחפש את השירותים שלכם? למי יש צורך אמיתי במה שאתם מציעים? מי יהיה הלקוח האידיאלי שלכם?
שאלו את עצמכם את השאלות הבאות:
- למי אתם רוצים לפנות?
- מהי קבוצת הגיל והמין האידיאליים עבור העסק שלכם?
- כמה אתה רוצים שהלקוח שלכם ישלם?
- היכן הם יהיו ממוקמים, מהו המקסימום מרחק שלקוחות יהיו מוכנים להגיע עד אליכם או להיפך, אתם תהיו מוכנים להגיע אליהם??
- האם יש מתחרים שכבר מספקים שירותים מהסוג שאתם מתכננים לתת במיקומים הספציפיים?
- האם השוק רווי?
- האם אתם יכולים להציע שירות מרחוק (בזום)?
ברגע שאתם מבינים עבור מי אתם יכולים לספק את הצרכים, אתם יכול לשקול איזה סוגי אימונים כדאי לכם להציע.
כמו כן, כדאי שתשאלו את עצמכם את השאלות הבאות כדי לזהות כיצד להתאים את השירותים שלכם כדי לכסות את הפער בשוק:
- האם יש קבוצות של אנשים שלא מקבלים את מה שהם צריכים? ילדים, מתבגרים, קשישים וכו’.
- האם יש נישה באימון/ייעוץ שאין כרגע בשוק ויש לכם את היכולות לספק?
- האם יש טיפולים שדורשים מיקוד באזור שלכם? כמו למשל הפרעות אכילה, מערכות יחסים וכו’.
- אילו כישורים יש לכם או שאתם יכולים לפתח?
כדי לשווק את עצמכם ולהצליח בכך חשוב שתכירו את החוזקות והכישורים שלכם בתחום שלכם.
לאחר מכן, חקרו את לקוח היעד – מה הם מחפשים?
כדאי לדמיין את סוג החיפוש שהלקוח יבצע כאשר הוא מחפש מאמן, מגשר או מטפל זוגי.
זה יכול להיות מונחי החיפוש שבהם הייתם משתמשים אם הייתם מחפשים טיפול. בידקו באינטרנט מונחים אלה, אילו תוצאות אתם מקבלים?
כשאנשים מחפשים יועץ, הם בדרך כלל יעברו דרך מספר מסוים של ערוצים עד שיחליטו לפנות אליכם.
בניית מיתוג – זה מצביע על המקצועיות שלכם.
עכשיו שיצאתם לדרך עצמאית, חשוב שיהיו לכם ערכים, בידול, אידאולוגיה שבעצם יבנו את השפה המיתוגית שלכם. זה מעיד על אחידות ומקצועיות. כדאי שיהיה לכם לוגו המייצג אתכם, חשוב שתבחרו צבעים ואלמנטים חזותיים אחרים שיחזרו על עצמם בערוצים השונים שתבנו בהמשך.
בניית אתר אינטרנט
כולנו מבלים חלק ניכר מהיום שלנו באינטרנט, כך שזה רק טבעי שלקוח פוטנציאלי יחפש את השירותים שאתם מציעים באינטרנט.
השקיעו באתר בעל עיצוב אטרקטיבי ומושך את העין. הלקוחות הפוטנציאליים שלכם צריכים להבין כבר מהרגע הראשון שהם נוחתים באתר שלכם מה אתם מציעים, מהם הכישורים שלכם לספק עבורם שירותים אלה וכיצד הם יכולים לתקשר איתכם.
שאלת המפתח שיש לזכור כאשר מחליטים מה כדאי להציג באתר שלכם היא:
“האם זה יעודד מישהו להשאיר פרטים או להתקשר?”
כמה טיפים לבניית אתר מנצח בתחום שלכם:
הוסיפו לאתר תמונות אותנטיות המשקפות את החוויה שהם יכולים לעבור איתכם – המפגשים שלכם יחד.
מומלץ להוסיף המלצות מהלקוחות הקודמים/הקיימים שלכם – זה עובד!
תנו דגש לקריאה לפעולה לגולש שתזמין אותו להשאיר פרטים, לסמס אליכם או להתקשר.
מומלץ שתשקלו הוספת בלוג לאתר, זו יכולה להיות דרך מצוינת לכתוב תוכן איכותי עבור קהל היעד שלכם כאשר תוכלו לשלב מילות מפתח ולהביא טראפיק נוסף לאתר באופן קבוע. מה שכן, חשוב שתהיה תדירות מסוימת להוספת תכנים לאתר, פעם בשבוע, או פעם בחודש, או אפילו פעם בחודשיים אך שיהיה עקבי. אבל הכי חשוב זה לכתוב תוכן בעל ערך ורלוונטי לאנשים הזקוקים לשירותים שלכם.
בקיצור, אם עדיין אין לכם אתר מקצועי, שימו אותו בראש סדר העדיפויות וכמובן, אל תשכחו לפרסם את האתר שלכם על ידי הוספתו לחתימת הדוא”ל שלכם, לחתימת התגובות לפוסט או לחתימת התגובות שלכם בפורומים שונים בתחום שלכם.
פתיחת גוגל לעסק שלי
חינם לחלוטין! כל מה שאתם צריכים זאת כתובת GMAIL ואז בחיפוש של שם העסק שלכם בגוגל יופיע בצד כרטיס העסק שלכם עם כל הפרטים אודותיכם.
Google My Business הוא הכלי השיווקי החינמי טוב בסביבת העסק.
מקימים ומשקיעים בתשתית מדיה חברתית
אנו חיים בעידן שבו המדיה החברתית היא לא רק ויראלית אלא גם מקור מידע עיקרי עבור אנשים רבים. כמטפלים, אתם אומנם מוגבלים על ידי עקרונות האתיקה על מה שאתם יכולים לשתף. יחד עם זאת, עדיין יש לכם הרבה מקום למקסם את החשיפה שלכם במדיה החברתית באופן אתי ולהגיע ללקוחות חדשים.
להלן טיפים כיצד לשווק את עצמכם במדיה החברתית כמאמנים, מגשרים, יועצים זוגיים או כמטפלים:
מתן ערך אישי בקבוצות פייסבוק וקבוצות וואטסאפ
קבוצות אלה נוצרות עבור אנשים המעוניינים בנישה שלכם. קבוצות שבהן אנשים מדברים על מצבים נפשיים ואינטימיים שהם חווים, הם מחפשים עזרה, יש להם שאלות וזהו המקום שכדאי שתהיו בו. ולא רק למטרות פרסום אלא לבניית הזהות שלכם. אתם יכולים לייעץ לאנשים שזקוקים לתשומת לב מקצועית ולחולל שינוי בחייהם. בכך, תהיה לכם גם מערכת יחסים אינטראקטיבית עם הלקוחות העתידיים שלכם עוד לפני שהם יהפכו ללקוחות, מה שיכול להשפיע רק לטובה על שיתופי הפעולה שלכם.
מתחזקים פרופילים חברתיים לעסק שלכם
אינסטגרם, טיקטוק, פייסבוק, לינקדאין, יוטיוב – תשקיעו ברשתות החברתיות שלכם ותבנו לעצמכם את המיתוג עם כמה שיותר סרטונים, תמונות, לייבים, טיפים מקצועיים וכו’. תבנו את המוניטין העסקי שלכם דרך התוכן שאתם מעלים ותיצרו לעצמכם קהילה שתהפוך בסוף ללקוחות משלמים.
מגדירים תקציב שיווק ומשווקים בפלטפורמות השונות
צרו מודעות בתשלום כדי לפרסם את השירותים שלכם.
כל רשתות המדיה החברתית מציעות את האפשרות ליצור מודעות שיגיעו בדיוק לסוג הקהל הנכון שאתם צריכים. מודעות פייסבוק, לדוגמה, מספקות פילוח מדויק הרלוונטי לאזור שלכם, או שאתם יכולים לסנן אנשים שיראו את המודעה לפי תחומי העניין וההרגלים שלהם.
יש לזכור שאלה מודעות בתשלום ולכן, אתם צריכים לצפות להשקיע בהן תקציב מינימלי. הסכום שתחליטו להשקיע תלוי באפשרויות הכלכליות שלכם כעסק בתחילת דרכו.
המאמר נכתב על ידי סוכנות שיווק בדיגיטל – INCA. סוכנות מובילה בתחומה שמובילה להצלחה בדיגיטל עשרות עסקים בתחום האימון, הגישור, ייעוץ זוגי והטיפול.