דלג לתוכן דלג לפוטר
שיווק בדיגיטל

עוסקים במקצועות הטיפול? קבלו 5 טיפים לשיווק בדיגיטל

שיווק דיגיטלי

אנו מניחים שללמוד כיצד לשווק את עצמכם כמאמנים/מגשרים או יועצים לא היה בראש סדר העדיפויות בסילבוס הלימודים שלכם. אך כעת, כשאתם נכנסים לעולם המקצועי ובונים את הפרקטיקה הפרטית שלכם, זה בלתי נמנע להכיר את היסודות של שיווק בדיגיטל. זה לא בהכרח מסובך לפרסם את עצמכם כאנשי מקצוע ויועצים, רק חשוב שתעשו זאת בצורה נכונה על מנת שלא תשקיעו כסף וזמן על פעולות שלא יתנו לכם תוצאות. בגדול ישנם שלושה ערוצים בסיסיים שאתם צריכים להיות נוכחים בהם בכל הכוח:

 

עליכם לבסס את הנוכחות המקוונת שלכם באמצעות אתר אינטרנט.

מומלץ שתצרו אינטראקציה עם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם באמצעות המדיה החברתית ורשתות מקצועיות לאנשי מקצוע בתחום הטיפולי וצריך שתהיה לכם נוכחות בגוגל לעסק שלי.

תקבלו הסבר מורחב לגבי כל זירה דיגיטלית בהמשך המאמר.

כעת אנחנו הולכים להתעמק לשלבים שאתם צריכים לעקוב אחריהם כשאתם רוצים לשווק את העסק שלכם בדיגיטל.

 

  1. מגדירים את קהל היעד שלכם

חקרו את השוק – מי מחפש את השירותים שלכם? למי יש צורך אמיתי במה שאתם מציעים? מי יהיה הלקוח האידיאלי שלכם?

 

שאלו את עצמכם את השאלות הבאות:

  • למי אתם רוצים לפנות?
  • מהי קבוצת הגיל והמין האידיאליים עבור העסק שלכם?
  • כמה אתה רוצים שהלקוח שלכם ישלם?
  • היכן הם יהיו ממוקמים, מהו המקסימום מרחק שלקוחות יהיו מוכנים להגיע עד אליכם או להיפך, אתם תהיו מוכנים להגיע אליהם??
  • האם יש מתחרים שכבר מספקים שירותים מהסוג שאתם מתכננים לתת במיקומים הספציפיים?
  • האם השוק רווי?
  • האם אתם יכולים להציע שירות מרחוק (בזום)?

 

ברגע שאתם מבינים עבור מי אתם יכולים לספק את הצרכים, אתם יכול לשקול איזה סוגי אימונים כדאי לכם להציע.

כמו כן, כדאי שתשאלו את עצמכם את השאלות הבאות כדי לזהות כיצד להתאים את השירותים שלכם כדי לכסות את הפער בשוק:

  • האם יש קבוצות של אנשים שלא מקבלים את מה שהם צריכים? ילדים, מתבגרים, קשישים וכו’.
  • האם יש נישה באימון/ייעוץ שאין כרגע בשוק ויש לכם את היכולות לספק?
  • האם יש טיפולים שדורשים מיקוד באזור שלכם? כמו למשל הפרעות אכילה, מערכות יחסים וכו’.
  • אילו כישורים יש לכם או שאתם יכולים לפתח?

 

כדי לשווק את עצמכם ולהצליח בכך חשוב שתכירו את החוזקות והכישורים שלכם בתחום שלכם.

לאחר מכן, חקרו את לקוח היעד – מה הם מחפשים?

כדאי לדמיין את סוג החיפוש שהלקוח יבצע כאשר הוא מחפש מאמן, מגשר או מטפל זוגי.

זה יכול להיות מונחי החיפוש שבהם הייתם משתמשים אם הייתם מחפשים טיפול. בידקו באינטרנט מונחים אלה, אילו תוצאות אתם מקבלים?

כשאנשים מחפשים יועץ, הם בדרך כלל יעברו דרך מספר מסוים של ערוצים עד שיחליטו לפנות אליכם.

 

  1. בניית מיתוג – זה מצביע על המקצועיות שלכם.

עכשיו שיצאתם לדרך עצמאית, חשוב שיהיו לכם ערכים, בידול, אידאולוגיה שבעצם יבנו את השפה המיתוגית שלכם. זה מעיד על אחידות ומקצועיות. כדאי שיהיה לכם לוגו המייצג אתכם, חשוב שתבחרו צבעים ואלמנטים חזותיים אחרים שיחזרו על עצמם בערוצים השונים שתבנו בהמשך.

 

  1. בניית אתר אינטרנט

כולנו מבלים חלק ניכר מהיום שלנו באינטרנט, כך שזה רק טבעי שלקוח פוטנציאלי יחפש את השירותים שאתם מציעים באינטרנט.

השקיעו באתר בעל עיצוב אטרקטיבי ומושך את העין. הלקוחות הפוטנציאליים שלכם צריכים להבין כבר מהרגע הראשון שהם נוחתים באתר שלכם מה אתם מציעים, מהם הכישורים שלכם לספק עבורם שירותים אלה וכיצד הם יכולים לתקשר איתכם.

שאלת המפתח שיש לזכור כאשר מחליטים מה כדאי להציג באתר שלכם היא:

 “האם זה יעודד מישהו להשאיר פרטים או להתקשר?”

 

כמה טיפים לבניית אתר מנצח בתחום שלכם:

הוסיפו לאתר תמונות אותנטיות המשקפות את החוויה שהם יכולים לעבור איתכם – המפגשים שלכם יחד.

מומלץ להוסיף המלצות מהלקוחות הקודמים/הקיימים שלכם – זה עובד!

תנו דגש לקריאה לפעולה לגולש שתזמין אותו להשאיר פרטים, לסמס אליכם או להתקשר.

 

מומלץ שתשקלו הוספת בלוג לאתר, זו יכולה להיות דרך מצוינת לכתוב תוכן איכותי עבור קהל היעד שלכם  כאשר תוכלו לשלב מילות מפתח ולהביא טראפיק נוסף לאתר באופן קבוע. מה שכן, חשוב שתהיה תדירות מסוימת להוספת תכנים לאתר, פעם בשבוע, או פעם בחודש, או אפילו פעם בחודשיים אך שיהיה עקבי. אבל הכי חשוב זה לכתוב תוכן בעל ערך ורלוונטי לאנשים הזקוקים לשירותים שלכם.

בקיצור, אם עדיין אין לכם אתר מקצועי, שימו אותו בראש סדר העדיפויות וכמובן, אל תשכחו לפרסם את האתר שלכם על ידי הוספתו לחתימת הדוא”ל שלכם, לחתימת התגובות לפוסט או לחתימת התגובות שלכם בפורומים שונים בתחום שלכם.

 

  1. פתיחת גוגל לעסק שלי

חינם לחלוטין! כל מה שאתם צריכים זאת כתובת GMAIL ואז בחיפוש של שם העסק שלכם בגוגל יופיע בצד כרטיס העסק שלכם עם כל הפרטים אודותיכם.

Google My Business הוא הכלי השיווקי החינמי טוב בסביבת העסק.

 

  1. מקימים ומשקיעים בתשתית מדיה חברתית

אנו חיים בעידן שבו המדיה החברתית היא לא רק ויראלית אלא גם מקור מידע עיקרי עבור אנשים רבים. כמטפלים, אתם אומנם מוגבלים על ידי עקרונות האתיקה על מה שאתם יכולים לשתף. יחד עם זאת, עדיין יש לכם הרבה מקום למקסם את החשיפה שלכם במדיה החברתית באופן אתי ולהגיע ללקוחות חדשים.

להלן טיפים כיצד לשווק את עצמכם במדיה החברתית כמאמנים, מגשרים, יועצים זוגיים או כמטפלים:

 

מתן ערך אישי בקבוצות פייסבוק וקבוצות וואטסאפ

קבוצות אלה נוצרות עבור אנשים המעוניינים בנישה שלכם. קבוצות שבהן אנשים מדברים על מצבים נפשיים ואינטימיים שהם חווים, הם מחפשים עזרה, יש להם שאלות וזהו המקום שכדאי שתהיו בו. ולא רק למטרות פרסום אלא לבניית הזהות שלכם. אתם יכולים לייעץ לאנשים שזקוקים לתשומת לב מקצועית ולחולל שינוי בחייהם. בכך, תהיה לכם גם מערכת יחסים אינטראקטיבית עם הלקוחות העתידיים שלכם עוד לפני שהם יהפכו ללקוחות, מה שיכול להשפיע רק לטובה על שיתופי הפעולה שלכם.

 

מתחזקים פרופילים חברתיים לעסק שלכם

אינסטגרם, טיקטוק, פייסבוק, לינקדאין, יוטיוב – תשקיעו ברשתות החברתיות שלכם ותבנו לעצמכם את המיתוג עם כמה שיותר סרטונים, תמונות, לייבים, טיפים מקצועיים וכו’. תבנו את המוניטין העסקי שלכם דרך התוכן שאתם מעלים ותיצרו לעצמכם קהילה שתהפוך בסוף ללקוחות משלמים.

 

מגדירים תקציב שיווק ומשווקים בפלטפורמות השונות

צרו מודעות בתשלום כדי לפרסם את השירותים שלכם.

כל רשתות המדיה החברתית מציעות את האפשרות ליצור מודעות שיגיעו בדיוק לסוג הקהל הנכון שאתם צריכים. מודעות פייסבוק, לדוגמה, מספקות פילוח מדויק הרלוונטי לאזור שלכם, או שאתם יכולים לסנן אנשים שיראו את המודעה לפי תחומי העניין וההרגלים שלהם.

 

יש לזכור שאלה מודעות בתשלום ולכן, אתם  צריכים לצפות להשקיע בהן תקציב מינימלי. הסכום שתחליטו להשקיע תלוי באפשרויות הכלכליות שלכם כעסק בתחילת דרכו.

 

המאמר נכתב על ידי סוכנות שיווק בדיגיטלINCA. סוכנות מובילה בתחומה שמובילה להצלחה בדיגיטל עשרות עסקים בתחום האימון, הגישור, ייעוץ זוגי והטיפול.

שיווק דיגיטלי

תוכן נוסף שיכול לעניין אותך

בין הובלה לניטרליות: כך מנהלים תהליך גישור בלי לאבד איזון

מאת: גלעד ברגשטיין
ניהול תהליך הגישור הוא אמנות של איזון. מצד אחד, המגשר צריך להכווין ולהוביל. מצד שני, עליו להישאר ניטרלי ולתת לצדדים למצוא פתרונות בעצמם. אז איך עושים את זה נכון? גלעד ברגשטיין, מגשר ועו"ד, בוחן את האיזון העדין שבין ניטרליות להובלה ומציע למגשרים כלים להתמודדות איתו. להמשך קריאה >

לימודי תעודה: בחירה מעשית לקריירה מצליחה

מאת: מערכת האתר
בעולם שבו הקריירה תופסת מקום מרכזי בחיינו, רבים מתלבטים בין מסלולי לימודים שונים כדי להשיג את הידע והכישורים הנדרשים. לימודי תעודה מציעים אלטרנטיבה ממוקדת ומעשית לתארים אקדמיים, ומאפשרים לרכוש מקצוע בזמן קצר יחסית. מסלולים אלו מתאימים במיוחד לאלו המעוניינים בהסבה מקצועית, בהעמקת הידע בתחום מסוים, או בשילוב לימודים עם עבודה קיימת. הגמישות וההתמקדות בפרקטיקה הופכות את לימודי התעודה לבחירה אטרקטיבית עבור רבים. להמשך קריאה >

איך לשמור על הזוגיות והרומנטיקה גם כשהילדים בחופשה

מאת: מיקי שאשא
איך שומרים על זוגיות שפויה כשהילדים בחופשה? עם קצת תכנון, הומור והרבה סבלנות, אפשר לצלוח את החופשה הזו, להישאר ביחד, וליהנות מהדרך. מיקי שאשא, מאמנת אישית, זוגית ומינית, תעזור לכם לשמור על הקשר הזוגי שלכם גם בתקופות האינטנסיביות האלה. כי גם בזמן חופשה, מגיע לזוגיות שלכם מקום משלה. להמשך קריאה >

פרק 56 | על חיבורים, חברים ואוכל: הפיצוח המרתק של דקלה מלמוד

עמרי גפן מראיין את דקלה גולדשטיין מלמוד
דקלה גולדשטיין מלמוד בפגישה עם עמרי גפן על חיבורים. בשיחתם המרתקת הם חוקרים את העולמות של חיבורים ושיתופיות, דרך הפריזמה המרתקת של הפרוייקט הייחודי "החברים של דקלה". דקלה בחרה לפני שנים לחבר בין אנשים דרך ארוחות שף ולאורך הדרך התפיסה והיישומים שלה מעמיקים ומתרחבים. מה בדיוק קורה שם ומה ניתן לקחת מזה לחיים של כולנו. להמשך קריאה >

פרק 55 | משא ומתן: מטקטיקה לתפיסת עולם

עמרי גפן מראיין את ונסה סיימן
כולנו יודעים לנהל משא ומתן? כך נדמה לנו. יש לנו מטרה, קווים אדומים, נדע להגיב והכל יהיה בסדר. - אז זהו, שלא! מו"מ הוא תהליך, ואמנות המו"מ היא אמנות היחסים והאינטראקציה. בשיחתם של ונסה סיימן ועמרי גפן, ממובילי ומשפיעי הדיסציפלינה המקצועית של המו"מ בישראל, הם מנתחים גישות, הנחות יסוד, טכניקות, ומסמנים תובנות שעשויות להיות אפקטיביות עבור כל אחת ואחד. להמשך קריאה >

פיתוח יכולות ההקשבה: הדרך לשיפור מערכות יחסים בחיים האישיים והמקצועיים

מאת: מערכת האתר
הקשבה אמיתית היא מיומנות שכולנו מכירים בחשיבותה, אך לעיתים קרובות נוטים להתעלם ממנה. בעידן שבו אנחנו מופגזים במידע ובגירויים מכל עבר, היכולת להקשיב באמת היא כלי נדיר שמאפשר לנו ליצור מערכות יחסים חזקות ובריאות, הן בחיים האישיים והן בעולם המקצועי. במאמר זה נדבר על החשיבות של פיתוח יכולות הקשבה, נתמוך בנתונים אמינים, ונבחן כיצד מיומנות זו יכולה לשפר את מערכות היחסים שלנו בכל התחומים. להמשך קריאה >

המדריך לשינוי מחשבתי בעקבות אירועי ה-7.1

מאת: מערכת האתר
מלחמת חרבות ברזל, הותירה רבים מאיתנו עם תחושות כבדות, פחדים וטראומות. הפחדים הללו אינם רק רגעים קשים שעוברים, אלא לעיתים יכולים להפוך למחשבות מגבילות שמשפיעות על חיינו היום-יומיים. כדי להתגבר על תחושות אלו ולחזור לחיים מלאים ומספקים, חשוב לאמץ שינוי מחשבתי עמוק. במדריך זה נלמד כיצד להשתמש בטכניקות NLP כדי להתמודד עם המשבר ולשנות את דפוסי החשיבה שנפגעו בעקבות הטראומה. להמשך קריאה >

מיניות: למה אנחנו מפחדים לדבר על זה

מאת: מיקי שאשא
אנשי מקצוע עשויים להיתקל בחדר הטיפולים ובקליניקה בנושאים בתחום המיניות, אך נושא זה הוא לא תמיד באזור הנוחות שלהם או של המטופל/מתאמן, לעיתים מחוסר ידע, לעיתים ממצבי מבוכה. מיקי שאשא, מאמנת זוגית ומינית, מציעה כלים פרקטיים לאנשי מקצוע להתמודדות עם הנושא. להמשך קריאה >

ישראל בטיפול נמרץ רגשי: איך מתמודדים עם גל המצוקה שאחרי ה-7 באוקטובר?

מאת: מערכת האתר
מאז אירועי ה-7 באוקטובר, רבים מאזרחי ישראל חשים מצוקה נפשית כלשהי, חלה עליה משמעותית בפניות לטיפול ריגשי בכל שכבות האוכלוסייה והבעיה היא שאין מספיק מטפלים או אנשי מקצוע שמלווים אנשים במצבי משבר. מה אפשר לעשות ואיך ניתן לייצר אופק חיובי למצוקה. להמשך קריאה >

הכנס השנתי 2025

מאת: מערכת האתר
"אירועי ה-7 באוקטובר השאירו חותם עמוק על דור שלם ואנו מבינים את החשיבות של אנשי המקצוע כמובילים את הדור הצעיר מטראומה לתקווה ותקומה" הכנס המקצועי הגדול של קבוצת גומא גבים לשנת 2025, מרכז אליו אנשי מקצוע בתחום האימון, הטיפול, הגישור, הייעוץ הזוגי, הדרכת הורים, CBT, נלפיסטים ואנשי טיפול ממגוון תחומים ומציג את הנושאים החשובים והרגישים בתחום איתם מתמודדים אנשי המקצוע שמלווים אנשים. להמשך קריאה >

מיינדסט? הכוח שלו וכמה הוא משפיע עלינו בחיים

מאת: מערכת האתר
אז מסתבר שלדפוסי חשיבה יש תפקיד מרכזי בעיצוב חיינו. הם משפיעים על ההחלטות שאנו עושים ועל ההצלחות אותן אנו משיגים. בין אם אתם מחפשים את הדרך לצמיחה אישית או צמיחה ארגונית, דפוסי המחשבה הם המרכז של התהליכים הללו. הם היסוד של האופן בו אנו מפרשים אתגרים, מתמודדים עם שינויים וחותרים אל עבר המטרות שלנו. במאמר זה נציג את הקונספט של דפוסי החשיבה, איך הם משפיעים על החיים שלנו - המקצועיים והאישיים וכיצד הבחירה בהם יכולה לסייע בהנעה של תהליכי השינוי היעילים ביותר. להמשך קריאה >

הלם! המוח שלנו לא יודע להבדיל בין דמיון למציאות

מאת: מערכת האתר
האם חשבתם פעם לעצמכם, אם המוח שלנו מבין את כל מה שקורה לנו? האם אתם מסוגלים להבין שהמוח הוא כמו מכונה, לא חכמה במיוחד, וכל מה שאנחנו אומרים לו הוא מאמין? אז תקשיבו טוב, כי מסתבר שהמוח שלנו אינו יכול להבדיל בין דמיון למציאות, למרות שזה לא תמיד פשוט. להמשך קריאה >

רוצה ליצור איתנו קשר?

נשמח לחזור אלייך, רק צריך למלא פרטים



    קורסים במכללה
    דילוג לתוכן