דלג לתוכן דלג לפוטר

מקצוע העתיד: CCO – מנהל שיתופיות והזדמנויות בארגונים

עמרי גפן, המנהל האקדמי של התוכנית

נפגשנו עם עמרי גפן, מנהל האקדמי ומפתח תוכנית CCO  הראשונה בישראל למנהלים בכירים, כדי לשאול את כל השאלות על התפקיד החדש שהעולם כל כך זקוק לו  Chief Collaboration Officer, כי ברגעים שבהם ההיסטוריה נכתבת מחדש, גם משמעויות חדשות מתהוות ותפקידים עכשוויים נולדים.

תארו לעצמכם עולם בו ב-7 באוקטובר, כשישראל ניצבת בפני אתגר חסר תקדים, מתקיימת רשת מקצועית ועוצמתית של מנהלי שיתופיות, מכל משרדי הממשלה, הרשויות המקומיות, הצבא, המגזר העסקי והחברה האזרחית. רשת של מומחים בניהול שותפויות ושיתופי פעולה, ניהול קונפליקטים, מו”מ, משברים ותהליכים,  מערכות יחסים והשפעה. מובילים בכירים עם שפה אחודה ופרקטיקות משותפות, העובדים עם אותו רעיון מארגן ומודל תפעולי של הארכיטקטורה השיתופית – האם מדינת ישראל היתה מתנהלת אחרת? אין ספק.

חזון תפקיד מנהל שיתופיות התהווה לפני מספר שנים ע”י עמרי גפן, מומחה לתחומי השיתופיות והאמון ומחבר הספר: עוצמת השיתופיות – מאגו סיסטם לאקו סיסטם  ובשלב זה החלטנו לפתוח את ההכשרה הראשונה (בעולם!) ל  CCO – Chief Collaboration Officer. ואין ספק שתפקיד חדש ומשמעותי זה יזכה להכרה וצמיחה בשגרת הארגון ולא רק במצבי משבר.

מה זה CCO?

Chief Collaboration Officer  או בקיצור CCO – אחראי ברמת המקרו והמיקרו של הארגון על כל תחום שיתופי הפעולה וניהול השותפויות. דמיין איש מקצוע שאחראי לשחרר חסמים ותקיעויות שנובעות מחוסר שיתוף פעולה. דמיין מישהו שמתמחה בבניית אסטרטגיה ויש לו מתודה סדורה כדי לייצר שיתופי פעולה ושותפויות בתוך וגם מחוץ לארגון. הרעיון המרכזי הוא שהשיתופיות הופכת להיות כל העבודה.

מה זה אומר Chief Collaboration Officer ברמה הפרקטית?

ה Chief Collaboration Officer או בקיצור CCO  יהיה בין השאר אחראי על פיתוח אסטרטגיות בעולם של שיתופיות, ניהול ממשקים ושיתופי פעולה, מנהל שיוכל לתת פתרונות לאתגרים בארגון שנובעים מחוסר שיתופיות, לזהות הזדמנויות חדשות בארגון ומחוץ לארגון לשת”פים, להטמיע שפה תרבות ארגונית שיתופית למשל ע”י ניהול קהילות פנימיות וחיצוניות שמייצרות שיתופיות, ליווי בתהליכי מו”מ פנים וחוץ ארגוניים ועוד.  

רגע, בארגונים אין כרגע את הפונקציות האלה?

הפונקציות האלו קיימות באופן חלקי וכחלק מתפקיד נוסף. למשל המנכ”ל, סמנכ”ל התפעול, ה HR והמרקטינג בין שאר עיסוקיהם עוסקים גם בשיתופיות ושיתופי פעולה כחלק מתפקידם.

אך כשיש בארגון פונקציה שנמדדת על יצירת אסטרטגיות שמגדילות את השותפויות ושיתופי הפעולה הפרודוקטיביות בחברה תגדל.

אז מה הערך המשמעותי כשיש בארגון מומחה ל CCO?

  1. התמחות  – CCO  יכול להתמקד באופן בלעדי בנושא שיתופיות, ולפתח ידע ומומחיות מעמיקים בתחום זה. ידע זה יכול להיות חיוני עבור  הארגון  בקבלת החלטות אסטרטגיות בנוגע לשיתופיות בארגון.
  2. זמן  – CCO יכול לקחת על עצמו משימות רבות הקשורות לשיתופיות, כגון ניהול קשרים עם שותפים, פיתוח תוכניות שיתופיות, ופתרון בעיות שעלולות להתעורר. זה יאפשר למנכ”ל להתמקד במשימות אחרות החיוניות לתפקידך כמנכ”ל.  
  3. התמקדות בפרטים – CCO יכול לשים לב לפרטים קטנים שעשויים להחליק לך, ולוודא שכל היבט של תוכניות שיתופיות מקבל את תשומת הלב הראויה.
  4. פרספקטיבה חיצונית – CCO יכול להביא פרספקטיבה חיצונית לארגון, ולסייע למנכ”ל לזהות הזדמנויות חדשות לשיתופי פעולה.
  5. תקשורת – CCO יכול לשמש כגורם מקשר בין מחלקות שונות בארגון, ולסייע בשיפור התקשורת והשיתוף פעולה ביניהן.
  6. מוטיבציה – CCO יכול להיות מוטיבציה משמעותית לעובדים אחרים בארגון, ולעודד אותם להיות מעורבים יותר בפעילויות שיתופיות.
  7. השיטה –  ה CCO פועל מתוך אסטרטגיה המבוססת על מתודולוגיה, תהליכי עבודה ושפה ארגונית שנקבעה. ה CCO יהיה מי שיזהה את הצורך בצורה פרואקטיבית ויטמיע תהליכי עבודה ומדידה.

 

CCO זה לא עוד כפילת? עוד תקציבים לתפקיד בארגון שלא בטוח יחזיר את עצמו?


במציאות של היום זה הכרחי.

במאמר במגזין UNLEASH בנושא מנהיגות ואסטרטגיה הוא –
A Chief Collaboration should be your next hire.

הדגש במאמר הוא שחוסר בשיתופיות משאירה ארגונים רבים מאחורה והפתרון לזה הוא יצירת תפקיד בארגון עם אסטרטגיה המבוססת על מתודולוגיה מדידה. הארגונים היום מתמודדים עם מציאות משתנה, שוק דינמי, טכנולוגיות מתחלפות.

מי שרוצה מנהלים שחושבים מחוץ קופסא עם פתרונות יצירתיים צריך לספק להם הכשרה מחוץ לקופסא.

לימודי הכשרה ל Chief Collaboration Officer  הם ייחודיים בארץ ובעולם. מנהלים שיעברו את ההכשרה הזו יוכלו לייצר שתפ”ים ברמה ובעומק שלא ראינו. אגב, זה גם תחום ש  AI לא יוכל להחליף.

מי הארגונים שלדעתך הכי צריכים פונקציה של CCO ?

ארגונים גדולים ומורכבים, עם מספר רב של עובדים, מחלקות ופעילויות, שמתמודדים לעתים קרובות עם אתגרים משמעותיים של תקשורת, שיתוף פעולה ותיאום.
ה Chief Collaboration Officer יכול לעזור להם להתגבר על אתגרים אלו ולשפר את היעילות והפרודוקטיביות שלהם. אבל גם:

ארגונים גלובליים: ארגונים גלובליים שפועלים במספר מדינות עם עובדים מתרבויות שונות, זקוקים ל-CCO כדי לעזור להם ליצור תרבות ארגונית אחידה ולקדם שיתוף פעולה בין עובדים ברחבי העולם.

ארגונים שעוברים שינוי: כגון מיזוגים ורכישות, צריכים CCO כדי לעזור להם לנהל את השינוי בצורה חלקה ויעילה ולשמור על מעורבות העובדים.

ארגונים שפועלים בתעשיות תחרותיות: שם החדשנות והיצירתיות חיוניות להצלחה, זקוקים ל-CCO כדי לעודד שיתוף פעולה ויצירת ערך משותף.

ארגונים שרוצים לשפר את שביעות רצון הלקוחות או הספקים זקוקים ל-CCO כדי לעזור להם ליצור תרבות ארגונית ממוקדת לקוח ולשפר את התקשורת והשיתוף פעולה בין מחלקות שונות. ה Chief Collaboration Officer מהווה פונקציה ניהולית משמעותי ובעלת ערך שלא היתה בארגונים עד כה.

ארגונים שרוצים למשוך ולשמור על טאלנטים זקוקים ל-CCO כדי לעזור להם ליצור תרבות ארגונית חיובית ומעוררת השראה.

יש לך לתת לנו דוגמאות לארגונים בעולם ששילבו את תפקיד ה CCO?

בשנה האחרונה שנת 23-24 חברות כמו ISMG,SILOS,Yes& ויש עוד חברות בעיקר בארה”ב ומה שמעניין הוא שלא מצאנו בעולם הכשרה שמייצרת מתודה סדורה ומדידה לייצר שיתופיות בחברה ולכן סמדר צלליכין ואני יצרנו את תוכנית ההכשרה ל Chief Collaboration Officer הכשרה מעשית, חווייתית ופרקטית לפונקציה הזו.

יש דרך למדוד הצלחה של CCO , איך מודדים שיתופיות בארגון?

מגדירים יעדים שיתופיים מראש לדוגמא: יכולת להוציא לפועל פרויקט בין 2 מחלקות שונות בארגון.
דוגמא נוספת – להגדיר יעד מספרי לכמות שתפ”ים  חיצוניים שיגיעו לכדי עסקאות חדשות בארגון.

קבוצת גומא גבים פותחת את המחזור הראשון בארץ (ובעולם!) ללימודי CCO , איך מלמדים מכשירים מנהלים להיות Chief Collaboration Officer ?

הקורס מעביר את המשתתפים תהליך משמעותי בתחומים כמו: בניית אסטרטגיה, ניהול שינוי, טכניקות ושיטות עבודה להטמעה והעצמת השיתופיות בארגון.

הקורס חווייתי כדי לייצר למידה משמעותית: המשתתפים ייצרו פרויקט אישי לארגון שלהם או לארגון אחר ויעבדו על פרוייקט קבוצתי בהכשרה שכוללת האקטון.

עוד בקורס, שימוש במשחק עסקים ייחודי, סיורים בארגונים מובילים בתחומם כך שיראו איך בפועל זה מתבצע ואפילו פעילות מיוחדת בלב ים סוער.

במסגרת הקורס המשתתפים ירחיבו את המעגל המקצועי וייצרו קהילת CCO  כך שיוכלו לשתף פעולה בהמשך.

 .

עמרי גפן, המנהל האקדמי של התוכנית

תוכן נוסף שיכול לעניין אותך

כוחה של החשיבה החיובית – לחולל שינוי משמעותי באמצעות הדרך שבה אנו חושבים

מאת: מערכת האתר
הבחירה בדרך חיים אשר שמה דגש על חשיבה חיובית יכולה לחולל שינוי אמיתי באופן שבו אנו חווים כל רגע ורגע. הבחירה בצורת חשיבה זו תוביל לשינויים חיובים בתחומי החיים השונים, כמו בעבודה, במערכות יחסים וגם באופן שבו אנו חווים את עצמנו. באמצעות התמקדות במחשבות חיוביות תוכלו לשפר את הבריאות הנפשית שלכם ולהשיג את המטרות שאותן הצבתם לעצמכם בצורה מיטבית. במאמר זה נגלה יחד מהי בעצם החשיבה החיובית, כיצד היא יכולה להשפיע על חיי היומיום וכיצד היא קשורה לשיטת ה-NLP. להמשך קריאה >

מה קורה כאשר שני מומחים מובילים נפגשים?

עמרי גפן מראיין את מעיין בשן
מעיין בשן, מומחית בשפת גוף, ועמרי גפן, מומחה בשיתופיות ויחסים נפגשו לשיחה מרתקת, פתוחה ומעמיקה, עם תובנות תפיסתיות ומעשיות שכל אחד מאיתנו יכול לאמץ. מעיין ועמרי שוחחו על הרבה מעבר למה שאנחנו לרוב מניחים שמוגדר כ"שפת גוף" ובשיחתם הם דיברנו על יצירת אמון באינטראקציות, על השפעות הדדיות ברושם ראשוני, ועל החשיבות של כל מה שלא "נאמר" אך מאוד "נאמר" ביחסים. להמשך קריאה >

זירה של מקצוענים: הקשר בין משחקי כדורגל לניהול

יהודה אטיאס מראיין את הדס דרור ורפאל קבסה
יהודה אטיאס, מנכ"ל קבוצת גומא גבים מארח הפעם שתי דמויות מרתקות ומעניינות - הדס דרור ורפאל קבסה, יוצרי סדנת המנהלים גיים צ׳יינג׳ר ויחד הם מדברים בהתרגשות על הקשר שבין העולם הארגוני והניהולי לבין עולם הכדורגל. פודקאסט מפתיע ומסקרן במיוחד! הפרק הוקלט באולפן: קבסה תקשורת להמשך קריאה >

על מנהיגות ערה, ניהול והשפעה: פרק עם תובנות וכלים מעשיים

יהודה אטיאס מראיין את הדס דרור
מהי מנהיגות ערה? אלו כלים ותפיסות משמשים מנהיגים מודעים להובלה, הנעה ושמירה על יציבות ארגונית בזמנים של שינוי ותנודתיות? יהודה אטיאס, מנכ"ל קבוצת גומא גבים והדס דרור, יזמית ומנטורית למנהיגות אישית וארגונית, צוללים לעומק המנהיגות הערה והמודעת ודנים בדרכים בהם מנהיגים יכולים לקחת אחריות ניהולית, להוביל מתוך השראה ולמקד את מרחבי השפעתם בצורה אפקטיבית. הצטרפו אלינו לפרק של תובנות וכלים מעשיים שיעזרו לכם להפוך למנהיגים מעורבים ומשפיעים יותר, מוכנים לכל אתגר שיבוא. להמשך קריאה >

משרד הבריאות וגומא גבים משיקים מסלול לימודים חדש בישראל לטיפול בטראומה והתמכרויות.
ראיון עם שרון רנדליך מפתחת התוכנית

מאת: מערכת האתר
בשיתוף פעולה חדש שנרקם בין המחלקה לטיפול בהתמכרויות של משרד הבריאות ומכללת גומא גבים יושק, לראשונה בישראל, מסלול לימודים תלת שנתי להכשרת אנשי מקצוע שיתמקדו בתחום ההתמכרויות וטראומה התוכנית - Trauma & Addiction Counselors מיועדת לבוגרי תואר ראשון במקצועות הטיפוליים להמשך קריאה >

התוכנית החדשה בשיתוף משרד הבריאות: על התמכרויות וטראומה

עמרי גפן מראיין את שרון רנדליך
עמרי גפן בשיחה עם שרון רנדליך על תוכנית לימודים חדשה בשיתוף משרד הבריאות להכשרת יועצי התמכרויות וטראומה, ושואל את השאלות הכי מעניינות: למה התוכנית הזו חשובה דווקא בימים טרופים אלו? מהי זו תחלואה כפולה? איך ה - 7.10 שינה את חוקי המשחק? ולמה היום נדרשים יועצים דווקא בתחומים האלה? שרון מספרת על יתרונות המסלול אל מול אופציות אחרות ומסבירה את ההבדל בין יועצים, מאמנים ומטפלים וכן מי יכול וכדאי לו להרשם ולקחת חלק במסלול הכשרה כל כך משמעותי שיסייע לרבים שזקוקים לעזרה. להמשך קריאה >

על מנהיגות ואמון בארגונים בחברה האזרחית

עמרי גפן מראיין את אפרת שקד
אפרת שקד בשיחה עם עמרי גפן, על מנהיגות, השפעה, יחסים בין מגזרים ואמון. אפרת מביאה פרספקטיבה רחבה ועמוקה מתוך ניסיון בתפקידי ניהול בכירים בארגונים עסקיים, חברתיים וציבוריים ומסע אישי מתמשך. שיחתם נוגעת בשאלות האימפקט של ארגוני החברה האזרחית, בשיתופיות ובאמון פנים ובין מגזרי. להמשך קריאה >

CCO: המקצוע החדש והמתפתח שיהפוך כל ארגון למוביל ורלוונטי

יהודה אטיאס מראיין את עמרי גפן
הפודקאסט המרתק הזה, עוסק הפעם באחד התחומים החדשים בישראל (ובעולם) בו תוכלו לשמוע את כל הפרטים על המקצוע שבימים אלה מתורגם מחזון למציאות – תפקיד ה-CCO החדש. בעידן בו תפקידים רבים יעלמו, אין ספק שתפקיד חדש ומשמעותי זה יזכה להכרה וצמיחה. התפקיד חיוני לא רק לעיתות משבר, אלא להתנהלות בעולם מורכב, החל מיצירת אימפקט חברתי ועד צמיחה עסקית - בתוך ובין ארגונים, קהילות ומגזרים. יהודה אטיאס מנכ"ל קבוצת גומא-גבים בשיחה מרתקת עם עמרי גפן, מנהל CCO ושותף בקבוצה. בשיחתם הם עוסקים במאפייניו הייחודיים של מנהל שיתופיות בארגון ובהכשרה – הראשונה בישראל (ובעולם) לתפקיד המשמעותי והרלבנטי לתקופה זו, עבור כל ארגון בכל מגזר. להמשך קריאה >

שיחה פתוחה ומרתקת על המהפכה במרחב הניהולי

עמרי גפן מראיין את טל רבן
עמרי גפן נפגש עם טל רבן שבעשור וחצי האחרונים היה מנכ"ל קוקה קולה, טרה וקימברלי קלארק ובשיחתם הפתוחה והמרתקת הם מדברים על תהליכי השינוי במרחבי הניהול והמנהיגות ועל השפעתה של התרבות הארגונית במיוחד בתקופה זו. עוד הם מדברים על איך וכמה זמן לוקח לעשות שינויים בתרבות ארגונית לאור השינויים שמתרחשים בעולם ועל חשיבות ניהול הממשקים ושיתופי פעולה בתוך הארגון ומחוצה לו. להאזנה לפרק היכנסו להמשך קריאה >

המפתח לשינוי: איך להתגבר על המחסומים העסקיים והאישיים בדרך להצלחה המקצועית

מאת: חן לוי קליין
כל עצמאי בעל עסק או יזם, מתמודד בשלב זה או אחר עם נושא של תקיעות בעסק. אנו לעיתים נתקלים בחוסר יכולת לראות את התמונה הגדולה ולהבחין בפתרונות שעומדים ממש לנגד עיננו. חן לוי קליין, מומחית לתהליכי שינוי והתפתחות משתפת אותנו במספר תובנות וכלים מעשיים לפריצת הדרך שתוביל אותנו ממצב של תקיעות העסק ועד להצלחה. להמשך קריאה >

מהו CCO? מתוך ספרו של עמרי גפן: “עוצמת השיתופיות – מאגו סיסטם לאקו סיסטם”

מאת: עמרי גפן, בהוצאת מטר
עמרי גפן, מומחה לתחומי השיתופיות והמו"מ ומחבר הספר "עוצמת השיתופיות מאגו סיסטם לאקו סיסטם" עונה בספרו על שאלות אלו בפרק 8 שמוקדש לתיאור מקצוע העתיד CCO או בשמו המלא Chief Collaboration Officer להמשך קריאה >

מה תרצה להיות כשתהיה גדול

מאת: חן לוי קליין
תארו לכם שהייתם יכולים לחזור בזמן ולבחור במה הייתם רוצים לעסוק. האם הייתם בוחרים בתחום בו אתם עוסקים היום או אולי בחירה אחרת? חן לוי קליין, מאבחנת אישיות ומאמנת אישית ועסקית מדברת על שינויים ומה שחשוב לדעת על התהליך להמשך קריאה >

רוצה ליצור איתנו קשר?

נשמח לחזור אלייך, רק צריך למלא פרטים



    קורסים במכללה
    דילוג לתוכן