דלג לתוכן דלג לפוטר
כללי הזהב למשא ומתן מסחרי מוצלח

כללי הזהב למשא ומתן מסחרי מוצלח

כללי הזהב למשא ומתן מסחרי מוצלח

חמישה כללי זהב שכדאי לכם להכיר ולתרגל כדי להצליח לנהל משא ומתן מוצלח, לשפר את הקשר האישי ולהשיג את המקסימום כמעט בכל תחום בחיים. ד”ר יניב זייד, מומחה בינלאומי לשיווק, שכנוע והשפעה מרכז לנו את הדברים החשובים ביותר

 

  1. הכנה למשא ומתן

חלק מהותי בהכנה מקצועית למשא ומתן הוא השגת מידע מקסימלי על הצד השני במשא ומתן.

במשא ומתן עם לקוח מסוים, עליכם להשיג מקסימום מידע על אותו לקוח – למשל, בהנחה שהלקוח הינו חברה גדולה –  שמות העובדים בחברה, מספר הסניפים שבבעלות החברה ומיקומם, מטרות ומבנה החברה, לקוחות ומתחרים עיקריים של החברה, תחומי העבודה של החברה.

 

המידע הזה מעניק לכם כוח רב, במידה ותשתמשו בו – הוא מעניק לכם יתרון משמעותי על הצד השני למשא ומתן, ומרחיב את כושר התמרון שלכם במשא ומתן.

כשם שבהכנה לפגישה עם לקוח עליכם להגדיר מטרות, ולהכין נושאי שיחה ומסר מרכזי, גם במשא ומתן עליכם להגדיר לעצמכם מטרות ויעדים ברורים – מה אתם מעוניינים להשיג במשא ומתן, מהי תוצאה אופטימלית עבורכם, ועוד. ללא הגדרת מטרות ויעדים ברורים, לא תוכלו לבחון בסיום המשא ומתן האם השגתם תוצאה רצויה מבחינתכם או לא, והאם הצלחתם או נכשלתם!

הכנה חשובה נוספת במשא ומתן הינה הגדרת “קווים אדומים” – עליכם להחליט מראש, עוד לפני תחילת המשא ומתן, על מה אתם מוכנים לוותר, על מה אתם לא מוכנים לוותר בשום מקרה, ועל מה אתם מוכנים להתפשר.

 

  1. חשיבות המלה הכתובה במשא ומתן

כאשר הנכם מציעים ללקוח הצעה כלשהי, הגישו לו הצעה מוגדרת ומסודרת בכתב, ואל תאמרו לו רק רעיון כללי בעל פה. הלקוח יתנגד ויתווכח פחות עם הצעה מוגדרת ומסודרת שתוגש לו בכתב, מאשר עם רעיון כללי שיוצע לו בעל פה.

 

הסיבה לכך כפולה – ראשית, הגשת הצעה בכתב משדרת ללקוח שהשקעתם זמן ומחשבה בגיבוש, ניסוח וכתיבת ההצעה (ולא רק חשבתם על רעיון מופשט כלשהו רגע לפני שנפגשתם איתו!).

הסיבה השנייה היא שללקוח יהיה קשה יותר מבחינה פסיכולוגית להתנגד למלה כתובה, מאשר לדברים שנאמרים בעל פה. אם ניקח את הצגת המחיר כדוגמה, הרי שכאשר תכניסו במסגרת ההצעה הכתובה מחירים שונים או מחירון – הלקוח יתווכח פחות לגביו.

 

“כוחה של המלה הכתובה” נכון גם לגבי הסכמים וחוזים שנחתמים בסיום משא ומתן. אם בכוונתכם להחתים את הלקוח על הסכם כלשהו, מומלץ שתביאו את אותו הסכם מוכן ובכתב למשא ומתן, ולא תנסחו אותו ביחד עם הצד השני למשא ומתן. זאת מאחר ולצד השני יהיה קשה יותר מבחינה פסיכולוגית להתנגד להסכם כתוב גמור ומוכן.

 

  1. שימוש בדוגמאות

שימוש בדוגמאות אפקטיבי מאד לשכנוע במהלך משא ומתן, וגורם לאנשים לחשוב בצורה שונה מזו שחשבו עד כה. למתן דוגמאות שני יתרונות בולטים – ראשית, הדוגמאות מסבירות את החומר המועבר במהלך המשא ומתן בצורה הברורה ביותר. שנית, דוגמאות יוצרות עניין – דוגמאות מחיי היום יום מושכות תשומת לב גדולה יותר מאשר עובדות יבשות.

בשימוש בדוגמאות במהלך משא ומתן עם לקוח, מומלץ לתת דוגמאות רלוונטיות מחיי היומיום שלו ורלוונטיות לענף או השוק הספציפי.

 

  1. שימוש בעובדות

אחת הדרכים הטובות ביותר להסביר הצעה ללקוח ולשכנע אותו במסגרת משא ומתן היא באמצעות הצגת עובדות וסטטיסטיקות התומכות במסר שאתם מעבירים ללקוח. הסיבה היא שקשה מאד לסתור עובדות נכונות.

על מנת להציג עובדות או סטטיסטיקות נכונות במהלך משא ומתן עליכם להגיע מוכנים למשא ומתן. אם אינכם מוכנים או בקיאים בחומר, ואם אין לכם עובדות שתומכות במסר שאתם מעבירים ללקוח, אל תמציאו נתונים או סטטיסטיקות בשום אופן! אמינותכם כנושאים ונותנים היא הכלי החשוב ביותר שלכם!  

 

  1. הקשבה לצד השני במשא ומתן

הקשבה ללקוח במהלך משא ומתן היא כלי חשוב מאד, שלמרבה הצער מרבית האנשים לא עושים בו שימוש מספיק במשאים ומתנים יומיומיים שהם מנהלים. הקשבה במהלך משא ומתן מאפשרת ללמוד רבות על הלקוח, לימוד שיאפשר לכם לתכנן את צעדיכם בצורה יעילה ונכונה יותר.

 

השתדלו תמיד לתת לצד השני במשא ומתן “לעשות את העבודה” – לדוגמה, לתת לו להעלות ראשון את הצעתו. בצורה כזו תוכלו להתוודע לעמדותיו הבסיסיות ולציפיותיו במשא ומתן ביניכם, וגם תמנעו ממנו להשיג וויתורים גדולים מצדכם, בשלב מאוחר יותר של המשא ומתן.

דוגמה נוספת היא לתת לצד השני להציג ראשון את המחיר שהוא רואה לנגד עיניו – יתכן, למשל, שתגלו כבר בתחילת המשא ומתן שהצעת המחיר שהציע שונה משמעותית ממה שחשבתם (לטוב או לרע).

 

דרך טובה נוספת ללמוד על כוונותיו ורצונותיו של הלקוח היא לשאול אותו במהלך המשא ומתן שאלות פתוחות (שאלות שהתשובה עליהן אינה יכולה להתמצות ב”כן” או ב”לא”, ויש להשיב עליהן תשובה מפורטת) על מנת ללמוד עליו ולהשיג מידע נוסף. שאלות פתוחות גם יוצרות אצל הלקוח תחושה של התעניינות ואמפתיה מצדכם.

 

הכותב הוא ד”ר יניב זייד הינו כלכלן, עורך דין, מגשר ודוקטור למשפטים בהשכלתו. מחבר 11 ספרים רבי מכר בעברית ובאנגלית בנושאי שכנוע, מכירות, שיווק, פרזנטציה, כתיבה שיווקית ומשא ומתן, שתורגמו לשפות נוספות ונמכרו במאות אלפי עותקים ברחבי העולם.

שותף מייסד של “האקדמיה להשפעה ושכנוע” ביחד עם קבוצת “גומא גבים”.

 

אם אתם רוצים לקבל כלים ומיומנויות מנצחות להצלחה והשגת יעדים אישיים, עסקיים ומקצועיים, אנו מזמינים אתכם להצטרף לקורס אמנות השכנוע וההשפעה שיתקיים בקבוצות קטנות ובליווי אישי.

 

למידע אודות קורס “אמנות השכנוע וההשפעה” בהנחיית ד”ר זייד, לחצו כאן.

כללי הזהב למשא ומתן מסחרי מוצלח

תוכן נוסף שיכול לעניין אותך

כוחה של החשיבה החיובית – לחולל שינוי משמעותי באמצעות הדרך שבה אנו חושבים

מאת: מערכת האתר
הבחירה בדרך חיים אשר שמה דגש על חשיבה חיובית יכולה לחולל שינוי אמיתי באופן שבו אנו חווים כל רגע ורגע. הבחירה בצורת חשיבה זו תוביל לשינויים חיובים בתחומי החיים השונים, כמו בעבודה, במערכות יחסים וגם באופן שבו אנו חווים את עצמנו. באמצעות התמקדות במחשבות חיוביות תוכלו לשפר את הבריאות הנפשית שלכם ולהשיג את המטרות שאותן הצבתם לעצמכם בצורה מיטבית. במאמר זה נגלה יחד מהי בעצם החשיבה החיובית, כיצד היא יכולה להשפיע על חיי היומיום וכיצד היא קשורה לשיטת ה-NLP. להמשך קריאה >

מה קורה כאשר שני מומחים מובילים נפגשים?

עמרי גפן מראיין את מעיין בשן
מעיין בשן, מומחית בשפת גוף, ועמרי גפן, מומחה בשיתופיות ויחסים נפגשו לשיחה מרתקת, פתוחה ומעמיקה, עם תובנות תפיסתיות ומעשיות שכל אחד מאיתנו יכול לאמץ. מעיין ועמרי שוחחו על הרבה מעבר למה שאנחנו לרוב מניחים שמוגדר כ"שפת גוף" ובשיחתם הם דיברנו על יצירת אמון באינטראקציות, על השפעות הדדיות ברושם ראשוני, ועל החשיבות של כל מה שלא "נאמר" אך מאוד "נאמר" ביחסים. להמשך קריאה >

זירה של מקצוענים: הקשר בין משחקי כדורגל לניהול

יהודה אטיאס מראיין את הדס דרור ורפאל קבסה
יהודה אטיאס, מנכ"ל קבוצת גומא גבים מארח הפעם שתי דמויות מרתקות ומעניינות - הדס דרור ורפאל קבסה, יוצרי סדנת המנהלים גיים צ׳יינג׳ר ויחד הם מדברים בהתרגשות על הקשר שבין העולם הארגוני והניהולי לבין עולם הכדורגל. פודקאסט מפתיע ומסקרן במיוחד! הפרק הוקלט באולפן: קבסה תקשורת להמשך קריאה >

על מנהיגות ערה, ניהול והשפעה: פרק עם תובנות וכלים מעשיים

יהודה אטיאס מראיין את הדס דרור
מהי מנהיגות ערה? אלו כלים ותפיסות משמשים מנהיגים מודעים להובלה, הנעה ושמירה על יציבות ארגונית בזמנים של שינוי ותנודתיות? יהודה אטיאס, מנכ"ל קבוצת גומא גבים והדס דרור, יזמית ומנטורית למנהיגות אישית וארגונית, צוללים לעומק המנהיגות הערה והמודעת ודנים בדרכים בהם מנהיגים יכולים לקחת אחריות ניהולית, להוביל מתוך השראה ולמקד את מרחבי השפעתם בצורה אפקטיבית. הצטרפו אלינו לפרק של תובנות וכלים מעשיים שיעזרו לכם להפוך למנהיגים מעורבים ומשפיעים יותר, מוכנים לכל אתגר שיבוא. להמשך קריאה >

משרד הבריאות וגומא גבים משיקים מסלול לימודים חדש בישראל לטיפול בטראומה והתמכרויות.
ראיון עם שרון רנדליך מפתחת התוכנית

מאת: מערכת האתר
בשיתוף פעולה חדש שנרקם בין המחלקה לטיפול בהתמכרויות של משרד הבריאות ומכללת גומא גבים יושק, לראשונה בישראל, מסלול לימודים תלת שנתי להכשרת אנשי מקצוע שיתמקדו בתחום ההתמכרויות וטראומה התוכנית - Trauma & Addiction Counselors מיועדת לבוגרי תואר ראשון במקצועות הטיפוליים להמשך קריאה >

התוכנית החדשה בשיתוף משרד הבריאות: על התמכרויות וטראומה

עמרי גפן מראיין את שרון רנדליך
עמרי גפן בשיחה עם שרון רנדליך על תוכנית לימודים חדשה בשיתוף משרד הבריאות להכשרת יועצי התמכרויות וטראומה, ושואל את השאלות הכי מעניינות: למה התוכנית הזו חשובה דווקא בימים טרופים אלו? מהי זו תחלואה כפולה? איך ה - 7.10 שינה את חוקי המשחק? ולמה היום נדרשים יועצים דווקא בתחומים האלה? שרון מספרת על יתרונות המסלול אל מול אופציות אחרות ומסבירה את ההבדל בין יועצים, מאמנים ומטפלים וכן מי יכול וכדאי לו להרשם ולקחת חלק במסלול הכשרה כל כך משמעותי שיסייע לרבים שזקוקים לעזרה. להמשך קריאה >

על מנהיגות ואמון בארגונים בחברה האזרחית

עמרי גפן מראיין את אפרת שקד
אפרת שקד בשיחה עם עמרי גפן, על מנהיגות, השפעה, יחסים בין מגזרים ואמון. אפרת מביאה פרספקטיבה רחבה ועמוקה מתוך ניסיון בתפקידי ניהול בכירים בארגונים עסקיים, חברתיים וציבוריים ומסע אישי מתמשך. שיחתם נוגעת בשאלות האימפקט של ארגוני החברה האזרחית, בשיתופיות ובאמון פנים ובין מגזרי. להמשך קריאה >

CCO: המקצוע החדש והמתפתח שיהפוך כל ארגון למוביל ורלוונטי

יהודה אטיאס מראיין את עמרי גפן
הפודקאסט המרתק הזה, עוסק הפעם באחד התחומים החדשים בישראל (ובעולם) בו תוכלו לשמוע את כל הפרטים על המקצוע שבימים אלה מתורגם מחזון למציאות – תפקיד ה-CCO החדש. בעידן בו תפקידים רבים יעלמו, אין ספק שתפקיד חדש ומשמעותי זה יזכה להכרה וצמיחה. התפקיד חיוני לא רק לעיתות משבר, אלא להתנהלות בעולם מורכב, החל מיצירת אימפקט חברתי ועד צמיחה עסקית - בתוך ובין ארגונים, קהילות ומגזרים. יהודה אטיאס מנכ"ל קבוצת גומא-גבים בשיחה מרתקת עם עמרי גפן, מנהל CCO ושותף בקבוצה. בשיחתם הם עוסקים במאפייניו הייחודיים של מנהל שיתופיות בארגון ובהכשרה – הראשונה בישראל (ובעולם) לתפקיד המשמעותי והרלבנטי לתקופה זו, עבור כל ארגון בכל מגזר. להמשך קריאה >

שיחה פתוחה ומרתקת על המהפכה במרחב הניהולי

עמרי גפן מראיין את טל רבן
עמרי גפן נפגש עם טל רבן שבעשור וחצי האחרונים היה מנכ"ל קוקה קולה, טרה וקימברלי קלארק ובשיחתם הפתוחה והמרתקת הם מדברים על תהליכי השינוי במרחבי הניהול והמנהיגות ועל השפעתה של התרבות הארגונית במיוחד בתקופה זו. עוד הם מדברים על איך וכמה זמן לוקח לעשות שינויים בתרבות ארגונית לאור השינויים שמתרחשים בעולם ועל חשיבות ניהול הממשקים ושיתופי פעולה בתוך הארגון ומחוצה לו. להאזנה לפרק היכנסו להמשך קריאה >

המפתח לשינוי: איך להתגבר על המחסומים העסקיים והאישיים בדרך להצלחה המקצועית

מאת: חן לוי קליין
כל עצמאי בעל עסק או יזם, מתמודד בשלב זה או אחר עם נושא של תקיעות בעסק. אנו לעיתים נתקלים בחוסר יכולת לראות את התמונה הגדולה ולהבחין בפתרונות שעומדים ממש לנגד עיננו. חן לוי קליין, מומחית לתהליכי שינוי והתפתחות משתפת אותנו במספר תובנות וכלים מעשיים לפריצת הדרך שתוביל אותנו ממצב של תקיעות העסק ועד להצלחה. להמשך קריאה >

מהו CCO? מתוך ספרו של עמרי גפן: “עוצמת השיתופיות – מאגו סיסטם לאקו סיסטם”

מאת: עמרי גפן, בהוצאת מטר
עמרי גפן, מומחה לתחומי השיתופיות והמו"מ ומחבר הספר "עוצמת השיתופיות מאגו סיסטם לאקו סיסטם" עונה בספרו על שאלות אלו בפרק 8 שמוקדש לתיאור מקצוע העתיד CCO או בשמו המלא Chief Collaboration Officer להמשך קריאה >

מקצוע העתיד: CCO – מנהל שיתופיות והזדמנויות בארגונים

מאת: מערכת האתר
ברגעים שבהם ההיסטוריה נכתבת מחדש, גם משמעויות חדשות מתהוות ותפקידים עכשוויים נולדים. נפגשנו עם עמרי גפן מוביל התוכנית הראשונה בישראל להכשרת מנהלי CCO או בהרחבה Chief Collaboration Officer ושאלנו אותו את כל מה שמנהלים צריכים לדעת להמשך קריאה >

רוצה ליצור איתנו קשר?

נשמח לחזור אלייך, רק צריך למלא פרטים



    קורסים במכללה
    דילוג לתוכן