לשפר דיאלוג ולמקסם תוצאות – ניהול קונפליקטים בארגון
התנהלות מוצלחת בסביבה מורכבת נשענת על יכולות וכישורים של דיאלוג, הקשבה, הבנת צרכים, מו”מ בתפיסת WIN-WIN ועוד.
מנהלים ועובדים נדרשים להתמודד באופן יום-יומי עם ניהול קונפליקטים ולרתום אחרים לפעולה, לעתים קרובות – ללא סמכות.
סדנת ניהול קונפליקטים תסייע לעובדים ומנהלים לנהל באופן מודע ואפקטיבי שיחות בעלות אופי קונפליקטואלי – עם פניות הציבור, כפיפים, ממונים ובהקשרים נוספים בהם נדרשת הנעת אחרים עם וללא סמכות. ניהול הדיאלוג בצורה מובנית ומבוססת צרכים תורמת להצלחה בהשגת היעדים, בדרך שמייצרת הסכמה.
ניהול קונפליקטים מהווה מיומנות חיונית ונדרשת, שמספקת ערך רב לארגון, למנהליו ולעובדיו:
- התמודדות עם קונפליקטים באופן מקדם ומניעת הסלמה של מחלוקות
- הקטנת בזבוז משאבים, כדוגמת זמן, על חיכוכים וקונפליקטים מיותרים
- שיפור תהליכי קבלת החלטות וניהול שיחות קשות כחלק מפעילות הארגון
- התמקדות ביעדים עסקיים תוך ניהול מתודי של סיטואציות קונפליקטואליות
- שיפור יכולות תקשורת בין-אישית ושיתוף פעולה, תוך הפחתת מתחים ותסכולים
- יצירת סביבת עבודה מכבדת ויצרנית, שבה יחסי עבודה בריאים בין עובדים ומנהלים
- מתן כלים מעשיים ליישוב קונפליקטים מקצועיים ואישיים, תוך חיזוק תחושת המסוגלות העצמית